Re: Elektricke vidle.

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:37:33 CET 2004

Pridam par poznatku,aby ti,kdo fotocestu jeste nezkouseli,to nebrali jako
neprekonatelneho strasaka:

>k PCB fotocestou je treba:
>1.) BW laserova tiskarna

Neni,tisknu i u kamose na HP Laserjet(cislo z hlavy nevim,ale je to ta skoro
nejlevnejsi) Vysledky jsou skoro lepsi nez z laserovky a odpadne to fetovani
toluenu...

>2.) folie (nebo papir plus Transparent)

Folie je draha,papir+transparent se moc neosvedcil.Tisknu na obyc. pauzak za
par haliru.Pokud je to z laserovky,dam tomu na chvili cuchnout toluenu a
toner se krasne spoji a zcerna.

>3.) lak ve spreji a nebo substrat s nanesenym fotoresistem

To je neoddiskutovatelne...

>4.) UV lampa

Horske slunicko nebo zminovana vybojka - za par korun v bazarech

>5.) stojan na osvit

:-) Horske slunicko lezi na zemi,vedle nej dve papirove krabice na ktere se
polozi plexi s plosnakem a uz se sviti...

>6.) lazen na vymiti resistu

NaOH v kazde drogerii. 1kg cca.50 Kc,vydrzi veky,vyvojka je slaba...

>7.) PCB editor

To snad pro kresleni plotterem taky,ne?

>8.) leptaci lazen

Nepochybne i pro plotter...

>9.) navrhnout - tisknout - (nanest lak - uschnout) - prosvitit- vymyvat
>resist - leptat - umyt lak
>
>A nazor na cenu a pracnost, at si kazdy udela sam :)

No tak k cenam: Positiv 200ml stoji 305,- a udela se s tim opravdu dost.
Pauzak jsou jednotky Kc,NaOH jsem uz psal. Ostatni je schodne pro oba zpusoby.

Rychlost:Vycisteni desky je nutne v obou pripadech.Suseni laku cca.20min pri
60 stupnich v normalni troube (akorat pakarna je prach :-( Osvit 4 minuty
horkym slunicke ze vzdalenosti cca 30cm. Vyvolani max.5min. Ostatni je uz
stejne...
BTW:Positiv se ani nemusi omyvat,da se na nej docela dobre pajet,ale nesmi
byt moc stary...

S pozdravem           with best regards
                 EZA-TV Vrchlabi
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
    Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv