Za kolik - Vyroba PCB na Aritme 0512

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:37:33 CET 2004

> Taky jsem si hral s fotocestou. Ta vybojka by se jeste prekousla, ale ten
> hydroxid to je svinstvo. Clovek aby na to mel zvlast mistnost s privodem
> vody a kanalizaci kde to muze mit rozlozene a nemusi to porad slejvat do
> flasek. Kdyz se tim moc manipuluje ve stisnem prostoru tak je clovek furt
> poleptanej :-) a pak je dobre kdyz je pobliz voda.
>
> Ja zas takovou presnost nepotrebuju a kvuli tomu hydroxidu se mi do
> fotocesty uz moc nechce..

Tedy tohle mi uz neda.
Fotocestu pouzivam denne a z vyvojky z GM nebo Elchemca, pripadne 7g HaOH
rozpusteneho v 1l destilky (vse je rovnocenne) klidne desku vytahnu rukou.
Zapach jsem zadny nezaregistroval ani pri pricichnuti k hrdlu lahve a navic,
vyvojka ponechana v misce na vzduchu tak za 2 dny zvetra (kolega S.C.
promine vyraz).
Nepletete si to nahodou s kyselinou chlorovodikovou HCl na leptani? K te
bych tedy nerad cichal ...:-)
Mimochodem, pozor na peroxodisíran. Nedela sice fleky, tvari se jako voda,
ale pokud je cerstvy, bleskove odbarvuje saty a pokud je trochu pouzity,
dela po chvili na satech osklive rezate fleky, ze kterych po prvnim nebo
druhem vyprani vznikne dira.

K vyrobe predlohy pro fotocestu:
Zatim tu nepadlo kompromisni reseni - namalovat predlohu Aritmou kvalitni
tusi na papir, pouzit Positiv20 na zpruhledneni a dale pracovat fotocestou.
Laserovka to ale neni :-(
Neni mi jasne, proc se pri vyrobe predloh pro fotocestu vubec zabyvat necim
jinym nez filmem. V kazdem vetsim (rekl bych i mensim) meste je alespon
jedno DTP studio ve kterem je osvitka a pri dnesnim nedostatku prace vam
film vysviti na pockani nebo do 24 hod za cenu ca 100 Kc / A4.
Jak pripravit soubor pro osvit vam reknou (vetsinou *.prn pomoci driveru
Linotronic530). Soubor pro osvit se posila mailem a pokud je osvitka daleko,
jiste vam film radi poslou postou.

Pred 10ti lety jsem take zacinal kreslenim plotrem (upraveny Minigraf) na
med, potom kreslil predlohy fixy Edding na matnou montazni folii a pak
presel na predlohy z osvitky.
Teprve az fotocestu zkusite a vyrobite prvni spoj bez nutnosti omezeni tvaru
a tloustek car, nutnych pro plotr, pak ocenite prednosti fotocesty.
Fotokuprex pouzivam jen z GME, doposud jsem zpracoval tak 2000 kusů a setkal
jsem se jen se dvema vadnymi deskami, ktere byly viditelne chybne
zpracovany, takze mi je bez reci vymenili.

Co se tyce leptani, vrtani a ostatnich technologii, psal jsem to sem uz
nekolikrat, takze viz archiv.

Konkretni dotazy rad zodpovim na: tech@rotta.cz, ale az po 8.7.02.
Nekonkretni a nesmyslne pripominky pak na: lamparna@hlnpha.cz kdykoli.
--