Re: Za kolik - Vyroba PCB na Aritme 0512

Ondřej Jakubčík ojakubcik
Středa Březen 17 14:37:32 CET 2004

Dne 4.??ervenec?2002, <hw-news@list.gin.cz> napsal:

> Proto se mi nevyplati experimentovat, hrat si pokazde s nastavenim plotteru
Nevim jak kdo, ale ja mam program nastaveny pevne a uz ani moc
experimentovat nemusim...

> 0512 i deskovy A3 plotter od firmy Roland, presto pouzivam fotocestu,
> protoze je zcela blbuvzdorna, jednoducha, levna a rychla.
To bych netvrdil, viz muj predchozi mail.

> 1/ Tisknu na laserove tiskarne a to 2x pres sebe na stejne misto. Pokud se
> to nepovede na poprve, da se folie otrit redidlem, ale ona neni zase tak
> draha, nebo se da tisknout zrcadlove a prilozit na sebe folie 2 (to take
Prelozit dve folie prez sebe zrovna presnosti neprida.

> 2/ pouzivam hotove desky z GM - nevidim duvod pro strikani vlastnich desek -
To ja taky ne, ale platit 60kc postovne a 100kc za podlimitni zasilku
je dost drahe.

> 5/ Leptani - ja pouzivam chlorid zelezity (zahlubovac pro med - tusim
> Grafolit), ale da se pouzit i spousta jinych roztoku.
Ja sice pouzivam HCl + H2O2, ale v tom az tak veliky rozdil neni.

> 6/ Neosvicena mista omyju acetonem, vyvrtam, ocistim a nanesu kalafunu v
> lihu.
Ja aceton vubec nepotrebuju, lih zvladne vsechno v pohode.

> Cele to netrva ani hodinu - nejdelsi je schnuti kalafuny (par hodin ;o))).
Nevim, ale nakresleni plosnaku na Aritme take netrva moc dlouho, ja
taky koncim okolo hodiny.

> K nejblizsimu profivyrobci to mam prilis daleko a toto je pro mne
> nejjednodussi metoda. Delal jsem tak i oboustranne plosnaky s vice nez 10
> svaby a cca 70 rucne delanymi propojkami a taky se da (na plotteru tedy
> nevim nevim ;o)))) O SMD ani nemluve.
Tak SMD se na plotru necha a oboustranne taky (od oka je tolerance
cca 0.5 mm, ale vytvarim si program, ktery na zaklade dvou bodu
umozni
presne nastavit vykreslovani, takze potom by mohla presnost Aritmy
byt zhruba stejne velka jako fotocesta. Prece jen ma Aritma
krok 1/8 mm, coz je presnost docela dobra.)

> s pozdravem: Ing. Vlastimil Wagner - spr?vce poc?tacov? s?te SSOU Vodochody
> s.r.o.
Zdravi
Ondrej  Jakubcik
ojakubcik@seznam.cz