JAWA 05

Skopalik Slavomir skopalik
Středa Březen 17 14:37:24 CET 2004


Asi nejcastejsi upravou je snizeni hlavy (zvyseni kompresniho pomeru), na 
to je treba soustruh a sikovny soustruznik.
Po tomto pak uz neplati tovarni nastaveni predstihu, dale to nagativni vliv 
na zivotnost motoru.
S touto upravou by nemel byt problem, jelikoz se nemeni vzhled (neni to 
okem poznat), ani zdvyhovy objem.
Mezi dalsi upravy patri odlehceni pistu (pozor na vyvazeni klikoveho 
soustroji), rozsireni prepoustecich kanalu,
jelih lesteni. Pak si lze vyhrat s karburatorem, a zapalovanim.
Mezi nedrsnesi varianty patri prevrtani na vyssi zdvyhovy objem, urcite se 
to delalo u simsona.
Samozrejmosti je "dokonale" vyvazena klika a vsude kvalitni loziska.
Ceny techto uprav jsou velmi rozdilne, nesjou jiz tak bezne (JAWY 50 jiz 
nejsou bezne).

	Slavek

PS: JAWA vydavala kompletni navody na upravu motoru vcetne realneho zvyseni 
vykonu, zkuste jeji archiv.

> Zdravim
>
> do pr?ce jsem dnes jel na chrchelovi 38 let star?m. Ma?inku si udr?uji v 
co nejlep??m stavu, jak mi to jen ?as a mo?nosti dovol?. Tachometr se mi 
v?ak za?al p?edb?hat, zasekl se a ot?esy poskakoval st?le v??e. ?asem se mi 
nask?kalo a? 85km/h, policajti mi nam??ili 70, konstruk?n? rychlost je 60 a 
z praxe v?m, ?e jede max. 50. Na?t?st? jeden z policist? byl takt?? 
pades?tka? a po prohl?dce motoru ?e nen? upgradov?n m? propustil. Chci se 
zeptat, motor lze pr? modifikovat doma. Co v?e se na n?m d?l?, jak? je 
pot?eba n??ad? a je mo?n? to zvl?dnout doma nebo je lep?? to nechat 
odborn?kovi ??? Je?t? by m? zaj?malo, jak se na takovou ?pravu budou tv??it 
na technick? ? Zapisuje se jako ?prava motoru v?et?n zv??en? v?konu a vy??? 
konstruk?n? rychlost nebo je lep?? k technick? rad?i v?bec nechodit ??? D? 
se pak na takov?m stroji v?bec do norm?ln?ho provozu ? Pop?. jak? je 
p??padn? postih, jak? je celkov? cena ?pravy ???
> T.p.V.
>  <<Soubor: ATT00019.html>> 





Další informace o konferenci Hw-list