Li-ION, Li-POL baterie vs. zivotnost - pametovy efekt

zaloha zaloha
Středa Březen 17 14:37:10 CET 2004

> Ono 150Hz je podle meho nazoru blbost.
> Akumulator kdyz nabijim, tak po male chvili na nem napeti poklesne.
> Kdyz budu nabijet prilis vysokym kmitoctem, kdy v nulovych pulzech merim,
> tak vlastne nic podstatneho nemerim.

Zda se mi, ze jste vubec nepochopil duvod mereni napeti v mezerach mezi
pulsy.... Onen Vami uvadeny pokles (z elektrochemickych, tepelnych apod.
duvodu) je zalezitost radove desitek vterin az jednotek minut nebo dokonce
vice; pri pulsech, at uz jsou radove jednotky Hz nebo tech zminenych 150 Hz,
se vubec neprojevi... Ten duvod, proc se meri v mezerach mezi pulsy, bych
nazval "dynamickou ctyrvodicovou metodou" - dela se to proto, aby se merilo
ciste svorkove napeti akumulatoru naprazdno bez prutoku proudu, ktery
vyvolava parazitni ubytky na Ri akumulatoru, odporu privodnich vodicu,
prechodovem odporu svorek...atd. atd.

Jinak zkuste konzultovat s "nehloupymi" modelari, kteri jsou zaroven
elektroniky a pripadne konstruktery nabijecu, mozna by Vam to prospelo...
Doporucuji napr. http://www.modelcentrum.cz/diskuze/index.php. Tez
zkusenosti vyrobcu aku, nabijecu a ruzne vyzkumne zpravy bych az tak
nepodcenoval...

Jirka