inteligentni elektrorozvod? (delsi)

Jiří Krul jKrul
Středa Březen 17 14:37:10 CET 2004

>Koukam, ze na projektu "inteligentniho" domu pracuje rada nadsencu, mozna by
>stalo za to spojit sily !!!

Nebudu toho hodne rozepisovat, protoze jak uz tu nekdo psal, napsat o tom dokumentaci je pomalu horsi, nez to cele postavit. Dokumentaci se snazim doplodit, kdyz bude hotova, poslu link.

>Sam pracuji na:
>
>ridici PC Linux

hotovo, staci dodelat rizeni z webu, coz omezuje staly nedostatek pevneho pripojeni

>sbernice RS-485

4 drat (gnd,+12V,a,b)

>modul rizeni svetel - ON/OFF 0-100%, ovladani zasuvek ON/OFF

hotovo, vice verzi, (2xrizeni 0-100%, nebo 3x jen on/off, nekde je additional teplomer)

>modul rizeni topeni - inteligentni ekvitermni regulace (stenove topeni),

Rizene servo na kazdem topeni po 433.92Mhz (bohuzel u kazdeho telesa neni RS485;-( Castecne hotovo

>sledovani teploty v jednotlivych mistnostech, venkovni teplota, teplota
>vody, regulace, atd.
Hotovo

>meteo modul - teplota, tlak, vlhkost, svetlo,vitr
Vlhkost a vitr opravdu nemerim, co s tim?

>modul - sledovani pohybu v objektu
>kamerovy modul

Prave v testovaci fazi (celkem 4 kamery pro detekci pokybu a 24hod zaznam) To samozrejmne nejede po RS485, ale ma to vlastni PC pro obsluhu, ktere posila to RS485 jen stav poplachu.

Jinak mam i takove veci, jako hlasove ovladani, modul IR transcieveru, ktery se umi naucit na dalkove ovladani a emulovat jej, atd...

Nakonec dodam, ze to, co je pripojeno na RS485 je rizeno jednim DS89C420, ktery kontroluje zivotnost a pritomnost periferii, vyhodnocuje ruzne stavy, ridi udalosti typu napr. provedu disarm vsech zon a je tma -> rozvitim prichodove cesty a schodiste, je tma -> pri udalosti z PIR rozsvitim v danem miste, atd...) S touto central unit je spojeno PC, ktere z toho taha data a posila konfiguraci a rizeni periferii.

> [...]
>Par prikladu
>- odchazite jako posledni z domu u dveri zapnete alarm a system automaticky
>overi zda jste neco nezapomel vypnout / pripadne to vypne
>- je rano, tma, otevirate dvere na chodbu  sytem vam rozsviti
>- nejste doma a nekdo zvonil u dveri, system vas po prichodu na tuto
>skutecnost upozorni a pokud mate u dveri kameru nabidne i foto zvoniciho
>- kontola domu na dalku
>- setri to naklady, napriklad tim, ze "pozvolnym" zapinanim zarovek
>prodluzuje jejich zivotnost, zhasne za vas ve sklepe kdyz zapomenete.

To je, hlavne uz jsem parkrat obdrzel pripominku, ze to cele umim ovladat jen ja a ostatni v dome bydlici zvladnou jen rozsvitit/zhasnout, arm/disarm alarmu a otevrit dvere;-)

        Michal