Li-ION, Li-POL baterie vs. zivotnost - pametovy efekt

Ing. Petr Procházka pprochaz
Středa Březen 17 14:37:10 CET 2004

Koukam, ze debata na tema pametoveho efektu nikam nevede a asi uz nema
smysl v ni pokracovat (to je ale jen muj nazor).

>Pametovy efekt vznika po mnoha nabijecich a vybijecich cyklech,
>ktere jsou naprosto shodne. K takove situaci muze dojit u druzice
>trvale obihajici planetu, ktera dobiji a vybiji previdelne, ale
>jiste ne pri beznem pouzivani napr. v mobilu. Ztrata kapacity
>pri vzniku pametoveho efektu je radove par procent, cehoz si nikdo
>v beznem pouziti ani snad nemuze vsimnout i kdyby k nemu doslo.

Ja nerikam tak ani tak, ale mam vlastni zkusenost s NiCd akumulatory v
kamere. Pri beznem pouzivani, tedy ve zcela nepravidelnych
intervalech, kdy necekam na uplne vybiti a dobijim prubezne, zjistim
po case, ze napeti clanku klesa rychleji nez drive. Provedu 2 cykly
vybiti na minimum a nabiti a ejhle, akumulatory jsou o poznani lepsi.
A jestli tomu nekdo rika pametovy efekt a nebo jestli tomu nekdo
neveri, to je mi sumafuk.
Tim jsem se ovsem nechtel nikoho dotknout.

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz