multiplex

Lukas Grepl L.Grepl
Středa Březen 17 14:36:30 CET 2004

Zdravicko,
Dekuji Vam za Vasi nabidku pomoci.Jsem velmi nadseny
bastlir a  zacatecnik v oblasti programovani mikrokontroleru PIC,
coz me v posledni dobe
natolik chytlo,ze se prakticky od programatoru skoro ani nehnu.

Kdyz jsem se rozhodoval jestli se budu venovat programovani
PIC nebo ATMEL nakonec jsem se rozhodl pro PICka.Bohuzel se
mi zda, ze pro tyto mikrokontrolery je napsano velmi malo a
kdyz uz tak pouze nejake ty zacatky(jako napr.rozsvitit
diodu,pouziti spinace,...).Jednim z takovychto zdroju jsou
take casopisy-u nas pak nejcasteji Amaterske radio.Zde
jsou velice pekne konstrkuce s PICy,ale autori vsude
zverejnuji pouze prelozene .hex soubory ze kterych muze
tezko nekdo neco takoveho pochopit.Takove veci,ktere me v soucasne
dobe zajimaji(multiplexni ovladani LED
displeje;pripojeni k PICu specialnich cidel pro snimani
napeti,teploty;komunikace PIC->PC) neni az na par vyjimek(napr.konference na
HW
serveru nebo HW server samotny) ani slechu.Nedavno vysla velmi
pekna kniha od ing.Matouska Prace s mikrokontrolery
ATMEL-AT89C2051,kde jsou nektere tyto problematiky velmi
pekne a pro zacatecnika i docela srozumitelne popisovany.
Jenom skoda,ze neco podobneho neni i pro PIC.Ale kdo vi...
Proto jsem velmi rad,ze jsem narazil na cloveka,ktery se o
programovani PIC take zajima a proto bych Vam byl nesmirne vdecen
za kazdou radu,kterou mi ohledne programovani PIC velmi
pomuzete.Letosni rok jsem slozil prijimaci zkousky na VUT
Brno,kde jak doufam take neco z meho velkeho zajmu pochytim.

Nyni bych Vam nastinil, pokud ovsem dovolite, neco z meho trapeni s
PICy:

Pro pochopeni vyse vyjmenovanych funkci(multiplexni ovladani LED
displeje;pripojeni k PICu specialnich cidel pro snimani
napeti,teploty;komunikace PIC->PC) jsem promyslel takovou
jednoduchou konstrukci, kde by na PIC(16F627)bylo napojeno cidlo
teploty(myslel jsem spise na neco levnejsiho-treba KTY 81) a
cidlo napeti(o tom bohuzel nemam zadnou predstavu-mozna
A/D prevodnik(TLC549)).Hodnoty z jednotlivych cidel by se zobrazovaly
na LED displeji(nebo LCD-jeho inicializaci se mi podarilo
jiz zvladnout) a prave bych chtel jeste ony hodnoty posilat
pres seriovy port do PC,kde by se prave v nejakem tom
programu(stacil by mi i nejaky DOSovsky-PASCAL nebo i Cecko)
zobrazovaly na monitoru pocitace.

Na zaver bych pridal jeste takovou malou otazecku.A to sice
zda existuje freewarovy vyssi programovaci jazyk PASCAL pro
PIC.Jiz jsem se setkal s ceckem,ale to mi zase tolik nerika
jako Pascal.Vim,ze napr.pro ATMEL to urcite existuje.Ptal
jsem se jiz i v konferenci,ale zde mi nikdo na tuto otazku
neodpovedel a tak nevim.Dekuji.

S pozdravem a pranim hezkeho dne
                                                      Jaroslav Drozd