Aku pro industry teplotni rozsah.

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:36:30 CET 2004

tsvach@volny.cz wrote:
> ono se nejedna jen o teplotni odolnost, ale
> zejmena o odolnost proti ruseni ( Automotive).

Ano, to je spravna poznamka. Neni az tak snadne vyrobit slozity
elektronicky pristroj, ktery prezije trvaly provoz v motorovem
prostoru pri napajeni z palubni site a pritom bude jeste schopen
merit nekolik velicin s dostatecnou presnosti.

Byl jsem vsak upozornen moderatorem konference na nevhodnost meho
prispevku, proto tu nechci rozpoutavat debatu k tomuto konkretnimu
pripadu.

Na druhou stranu diskuse o elektronice v autech obecne tu jiste neni
na zavadu. Z vlastni zkusenosti mohu treba popsat co dokaze udelat
'bezny' alternator, kteremu se v plnem buzeni a v pracovnich otackach
zcela odpoji zatez. Napeti na jeho svorkach muze dosahnout 150V
a energie toho pulsu muze byt stovky Joulu. Dnes se jiz prakticky
vsechny nove alternatory osazuji ochranymi prvky, pripadne zenerovymi
diodami primo v usmernovaci. I tak se ale za stejne situace na vystupu
objevi prepeti okolo 30V po dobu stovek milisekund.
A co dokaze udelat s palubnim napetim treba spoustec v tuhe zime jiste
vetsina zde pritomnych zna z vlastni zkusenosti.

--
Regards
           Petr Krc