fast logic MOS-FET

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:36:30 CET 2004

Lukas Grepl wrote:
> poradte mi, prosim, nejaky sehnatelny (40ks, max.2-3tydny) N-MOS-FET pro
> rizeni 5V logikou, Id >15A, Rds(on) <0.04Ohm, cim mene tim lepe, nabezne a
> sestupne hrany pri spinani <50ns, cim mene tim lepe. Potrebuji to do DC-DC
> menice, PWM rizeni @300kHz. Dival jsem se do katalogu GM, EZK, tam jsem nic
> takoveho nenasel. V GESu maji IRL3803, 2203, ktere se mi libily, nez jsem
> zjistil ze jsou nechutne pomale..

Obavam se, ze se ta rychlost u jinych typu v dane vykonove rade nebude
az tak moc lisit. Je to dano jiz fyzikalni podstatou techto tranzistoru.
Pro kazde sepnuti je nutno dostatecne rychle nabit kapacitu G, ktera
navic pri spinani roste (Milleruv jev). Pro vypnuti je nutno tento naboj
zase dostatecne rychle odebrat a to vsechno spotrebuje jistou energii.
Klicovym prvkem tedy bude dostatecne rychly a 'tvrdy' budic.

Jiste reseni by mohlo byt poziti vice 'slabsich' tranzistoru s mensi
vstupni kapacitou, zapojenych paralelne a rizenych z vice nezavislych
budicu. Ale i tak budou vznikat pri dane frekvenci spinani docela velke
ztraty na buzeni.

Jinak tranzistory od IRF dodava treba Semic nebo Starmans.

--
Regards
           Petr Krc