OT: Elektronika, nazory Was: PIC programator ze suplikovych zasob.

Milan Kostomlatsky MilanK
Středa Březen 17 14:36:25 CET 2004

>Presne tak, naprosto souhlasim. Chtel jsem pana Bezstarosti opet podporit uz
>pri prvnim vypadu MK, ale udelali to jini a jsem rad...

Ze bych slapl novemu bozstvu na palecek :-))

Lidi neblaznete, proc ta hysterie. Proste me to prislo jako anachronismus a tak jsem to taky napsal. V humornem tonu a bez emoci. Nic osobniho. Pana Jiriho si vazim a uznavam jeho znalosti. To mi vsak preci nema branit v svobodnem vyjadreni nazoru. A pokud tim snad nekoho popuzuji, tak mi to je lito, ale taky vcelku jedno.

Vetsina starsich zna jmeno Eda Smutny a jeho JPR. Eda se podepsal na cele jedne generaci konstrukteru. Diky dobe, nedostupnosti soucastek a jeho publikovanym nazorum poplatnym tehdejsim moznostem.  Znal jsem ho osobne a mnohokrat jsme se preli. Vazil jsem si jeho znalosti. Ale opet mi nic nemuze zabranit v mem nazoru na nevhodnost jeho metodiky.

Jezuite konali v duch "Ucel sveti prostredky", ridme se tim i nyni. Tam, kde je vhodne pouzit tranzistor, ho dejme. Tam, kde to vede k slozitosti, dejme neco jineho. Proto jsem psal o aprilovem zertu. Pro nekoho je diskutovana konstrukce vrchol umu a vynalezavosti co udelat se srotem. Jiny ji neuzna hodnu pohledu. Obdivuji tu dusi, ktera zde pela ody nad vhodnosti tohoto vytvoru pro krouzky. Pokud to predlozi i s variantou reseni postavenou na soudobe technologii, tak proc ne. V opacnem pripade ma sanci se podepsat na par detech pomerne negativnim zpusobem. Elektronika je obor, kde ke stejnemu vysledku vede vetsinou mnoho cest. Nektere jsou vhodnejsi, nektere mene. Nikdy jsem netvrdil, ze je nutne pouzivat nejmodernejsi soucastkovou zakladnu. Tvrdim, ze je potreba pouzivat nejvhodnejsi. Tvrdim, ze vysledek ma byt co nejjednodussi pri zachovani pozadovane funkcnosti. To neznamena osidit co se da, ale pouzit to nejvhodnejsi co je k dispozici.

Znamena to snazit se mit prehled, neustale se ucit a hodne casu travit hledanim variantnich cest. Znamena to mit v sobe pokoru a uznat znalosti druhych a nebat se pozadat o radu a kritiku. Znamena to mit zdrave sebevedomi a drzost. Znamena to vyskrtnout ze slovni zasoby vetu: "To se neda"

S pozdravem
MK

http://www.mcu.cz
http://bazar.mcu.cz