storyid 153 (bylo Re: PIC programator)

plupinek@synthesia.cz plupinek
Středa Březen 17 14:36:23 CET 2004

Zdravim,

nerad se zapojuji do podobnych diskusi, ale ted mi to neda.

>Tenhle clanek je nazorny priklad kdy je mnozstvi casu promrhano naprosto
zbytecne, bez alespon trochu slusneho >efektu. Proste hracka dobra pro
studijni >ucely, ne pro realne pouziti.

O cem je vyvoj? O cem je badani a hledani cesticek? ("... vyfukovanim
cigaretoveho koure do vody zlato neznikne ..." )

Ty jsi Kosto sedl ke stolu, zapnul emulator a vypadla z Tebe telefonni
ustredna? Kolik prototypu a kolik verzi jsi udelal, nez vypadlo 100%
reseni.

Nez se neco naucim, musim "promrhat spousty casu", abych napriklad pochopil
princip. Nebo proste mel radost z toho, ze to vubec funguje. Kdyz mi bude
chybet nadseni a ochota investovat penize a cas, pak to neni konicek. To si
muzu kupovat stavebnice, kterou beru jako cernu skrinku.

To je totiz to, (a da se to z nazoru na podobna temata vysledovat) co nas v
konferenci rozdeluje na dva tabory. Prvni jsou ti, kteri se zabyvaji
elektronikou profesionalne. Ti samozrejme jsou v oboru znali, vedi, jak
funguje programator PICu, jak pripojit IDE disk k USB za pomoci specialniho
svaba. Pak jsou ochotni dat procesor temer vsude. (viz AR S. Kubin - plasic
komaru s PIC). No a na druhe strane je banda nadsencu, kteri maji
elekroniku jako zabavu a konicek (spousta z nich samozrejme vi, jak se
programuje PIC). Hrde se k nim hlasim taky.

Ono pak nastava realne nebezpeci, ze profesional svym ostrejsim nazorem
zcela zfoukne jiskru nadseni amatera. Ten neco sam vymysli, sestroji a
jeste publikuje na webu, aby se pochlubil ze sveho prvniho uspechu.
Prijde-li podobna sprcha, priste ho chut na nejaky vyvoj prejde. ("...  ja
jsem si z toho vyvodil takovy zaver, ze bude-li priste nejaka prilezistost
a ja budu pozadan o nejakou tu rekonstrukci, ze se Vam na to vyseru ...").

Nechci vyvolat dojem, ze jsem proti vlastnim nazorum ci opravnene kritice,
ale profici, vzpomente si na sve zacatky.

S pozdravem

Ing. Petr Lup?nek
datov? komunikacn? syst?my
odbor Informatika