MCU

Jiri Bezstarosti jiri
Středa Březen 17 14:36:22 CET 2004

Zkusim to trochu probrat:

http://www.elatec.cz/pdf/cenik_NEC.xls
Programator pro 8bity Vam prodaji i za necelych 1000Kc.
Free jsou myslim vsechny nastroje jen do 4kB, ale
asi to nebude k neprekousnuti - neco se vzdycky najde.
Docela se na NEC jednochipy chystam, jako vzdy
az cas dovoli. Ceny za to co umi jsou myslim dost dobre.
Ale neni to asi cesta dlazdena volnymi vecmi na webu.

Co se tyce Microchipu.
Napr. PIC16C505 a PIC12C508A jsou kolem 40 (i mene)
bez DPH, ale jsou OTP, PIC16F627 a 8 maji
flash, pocitejte s cenou nekde okolo 60 az 70
bez DPH. Koupit se daji u ASIX, GM a pekne ceny
maji PIC i u pana Hanzala, ale nevim jak bude moc rad,
kdyz bude kazdy chtit 1 ks - to musi napsat on sam :).

AT89C2051 jsou k mani i za 27 bez DPH, ale asi
jich tolik co by jich muselo byt nepotrebujete, tak
pocitejte v kusech dejme tomu tak 40 bez DPH.

SX jsou drazsi, ale vysoky vykon. Pro zacatek
Vam asi zase moc lidi s timhle neporadi a cena
neni alespon u http://www.mite.cz nejnizsi, ale
za ten vykon to jiste jde. V jejich i-net obchodaku
uvadeji podle typu cenu od 200.

Klony 51 se specialnimi periferiemi jako Cypress
a Dallas jsou drazsi, ale muzete se zeptat u:
http://www.hte.cz/ - kolem litru za ty vykonnejsi.
Jinak take klony 51 od AD a to ADuC812 se daji
koupit na: http://www.amtek.cz , ale pocitejte pres
500 za kus (bez zaruky).

HOLTEK je pry tak pro masku, tedy tam pro bastleni
asi ne - i kdyz ja nevim, nestudoval jsem to detailne,
jen jsem se na ne ptal ze zvedavosti.
Ceny jsou ale na prvni pohled bajecne nizke.

Motorolu nejak nemohu vstrebat, to musi popsat nekdo jiny.
Nenasel jsem zatim pro ni argumenty, ale musim rici,
ze jsem moc nehledal - bud mi ostudou muj nezajem.
Knihu o nich jsem koupil a nic v ni nebylo zajimaveho,
tedy sla do kouta a tim to skoncilo :(.

AVR mne desi mnozstvim vydanych "Errata" dokumentu.
Ale jiz se delaji dost dlouho, tak snad uz ... , tedy jiste se
pouzivat daji a ceny jsou i v maloobchode pouzitelne
i pro bastlire. Osobne jsem jim neprisel na chut, ale zase
je to mozna nedostatkem casu (nebo zajmu) se jim venovat.
Ty jsem se ale alespon snazil pochopit, kdyz uz ne pouzivat.

Zilog je neco, co mi zni dnes uz desne exoticky ...

Hitachi je dalsi cesta, kterou bych se nevydaval, neznam
nikoho, kdo by se jimi zabyval, ale treba jen znam malo lidi.
Jestli mate s nimi nekdo nejakou konstrukci, prosim dejte
link, rad bych se mrknul - kdysi jsem taky mel cukani
je zacit pouzivat.

Ve vysledku pokud chcete aby se pro to dobre psalo,
bylo hromada veci free a ceny byly minimalni, kupte baleni
AT89C2051 po 27 za ks a garantuju, ze je budete davat
do vseho :))). Jen k cene kazde aplikace pripoctete krystal.

Pokud koupite PIC16F627 ci PIC16F628, jiste take neudelate
chybu. Vyjdou o neco draz, ale stoji za to a jsou s FLASH.
Jedou i bez krystalu, coz v nekterych aplikacich stira cenu
oproti jeste lacinejsim MCU.
Navic je pro ne take dost vseho co potrebujete.

No a AT90S1200 je kolem 50 bez DPH, behaji i bez krystalu
(musi se to ale zapnout paralelnim programatorem, protoze
seriovym to myslim nelze, nebo koupit verzi A se spravne vypalenym
chipem pro interni oscilator), ale jsou to dost "nahate" MCU.
AT90S2313 jsou cenove srovnatelne s vyse uvedenymi PICy
a uz maji na rozdil od tech 90S1200 HW seriak a pamet mimo
registry (to uz je ale vec aplikace co je potreba).

Jak uz nekdo podotknul, nas trh je pokroucen tim co k nam
kdo dodava, ale to Vam muze byt uplne jedno. Kdyz budete
svetove "nepokrouceny" a nikdo Vam v zacatku nepomuze,
nebude to asi moc fajn :).

Vsechny nazory jsou jen me a jsou bez zaruky, takze klidne
mejte jine ci mi nadejte ze nekde vylozene kecam. Hlavne
to ale v tom pripade uvedte na pravou miru :))).

--
Jiri Bezstarosti