Dotaz - brzdeni 3F motoru

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 14:33:46 CET 2004

Pro jistotu jsem to zkratovani vyzkousel a nic. Motor se toci vesele
dal, zkratovymi spojkami netece zadny proud, resp. merak cosi ukazuje
v miliamperovem rozsahu, ale tim se motor nezastavi.

Stacilo by mi zastaveni rekneme tak do pul minuty, ale to ten
remanentni magnetismus nezvladne. Samozrejme bych si mohl koupit drahy
spoustec co umi brzdit stejnosmernym proudem, ale nez to udelam,
hledam nejake jednodussi reseni, nejak se to prece za preddiodovych
dob delat muselo (nebo ze by se tehdy brzdily jen krouzkove motory?).

Ales Prochaska