Dotaz - brzdeni 3F motoru

Skopalik Slavomir skopalik
Středa Březen 17 14:26:49 CET 2004

Hodne zalezi, jestlo to budete zkouset ve statickem rezimu, nebo dynamickem.
Pokud NAPAJENY asynchronni motor okamzite zkratujete, tak se cast rotacni energie
zkutecne premeni v teplo, nebot je rotor jeste nabuzeny. Rotor se chova temer jako magnet
, ale s tim rozdilem, ze se pomalu pootaci na ose (sklus).
Pokud ovsem nechate magneticke pole zaniknout, tak jiz muzete rotorem tocit bez
zjevne znamky odporu.
Drive se to resilo pomoci zarizeni na hrideli, ktere spinalo pri prekroceni urcitych otacek
(cca 500 pro 2800 motor). Brzdeni se provadelo prefazovanim a odporniky.
Pokud budete zkuset zkratovat motor ihned po odpojeni napajeni ( t<50 ms),
tak pres odpory, naprimo by to nemuselo dopadnout dobre pro spinaci prvky
(zalezi na motoru a jeho vnitrnim odporu, pokud spinaci prvky zvladnou
natvrdo prefazovani, tak je to OK).

	Slavek