Re(2x): Re:vodivy lak

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:33:12 CET 2004

> Ahoj

Take ahoj,

> velmi rad bych privital publikaci chemie pro nechemiky ale
> elektrotechniky. Proste takouvou kucharku fungujicich navodu, nebo
> navodu kde je receno proc to asi nedopadlo podle navodu (napr.
> nedostatecna cistota chemikalie).

To lze zaridit :)

> Tak a jeste jedna pripominka,
> doporucuji uprednostnit volne dostupne chemikalie nebo nabidnout
> alternativu. Nez abych pouzil 1 gram prave te nejvhodnejsi chemikalie
> XYZ v udane cistote jenz mi zasle v kg ci vetsim mnozstvi zasilkova
> sluzba, to radeji  pouziji neco co se da koupit v lekarne nebo
> drogerii.

Beru, ale opakuji: v Lacheme v Neratovicich lze koupit vetsi vyznamnych
chemikalii za velmi dobre ceny ! Kdo shani speciality, at sahne po katalogu
Fluka ...

> S vybavenim jsem take tak trochu nastiru, dokazal bych
> destilaci ziskat koncentrovanou kyselinu sirovou, ale potrebne sklo
> nemam a tezko ho mohu rozlozit doma.

Koncentrovana kyselina sirova je velmi levna (Lachema), ale neni az tak
casto potreba, pokud nepotrebujete zrovna rozlozit pouzdro integrovaneho
obvodu a nebo namichat chromovaci lazen :)

> Tim jsem chtel nastinit problem nechemika, jehoz zohledneni by
> jiste zvysilo pouzitelnost publikace.

Ano beru to a proto jsem to hodil na sklo !

> Mimochodem, lze nekde koupit TRAVEX tak v kg mnozstvi? Odborne
> chorecnan zelezity (doufam ze si to pamatuji dobre). Je to velmi
> dobre okyslicovadlo a rozpusteny v kyseline solne (chlorovodikove)
> nadherne lepta med.

Travex je chlorecnan sodny a navic ne cisty, nybrz (stabilizovany) asi 50%ni
ve smesi s chloridem sodnym (kdysi jsem ho krystalizaci cistil) - vyrabi se
elektrolyzou roztoku kuchynske soli za tepla (vlastnim teplem elektrolyzy),
kdy se material anody - grafit uzpusobi tak, aby se chlor rozpoustel v
elektrolytu, kde je reakci sodiku na katode vznikly hydroxid sodny ... no a
reakci chloru za tepla s vodnym hydroxidem sodnym vznika vedle chloridu
sodneho i chlorecnan - elektrolyza se vede tak dlouho dokud obsah
chlorecnanu nevzroste na pozadovany obsah ...

Ano s kyselinou chlorovodikovou vnika primarne oxid chloricity  (kdo sleduje
zpravy, slysel, ze Pentagon byl od anthraxu desinfikovan prave jim), ktery
in situ (cili ihned behem vzniku) reaguje s kyselinou na chlor a to je jiz
vlastni "leptadlo" medi ... (podobne jako ucinek peroxidu)

Zda se prodava nevim, ale chlorecnan se v Lacheme Neratovice prodava cisty a
to jak dobre rozpustny sodny, tak mene draselny ...
Je to totalni neselektivni herbicid a tak je zrejme pod nejakou kontrolou
(?) ... navic byl casto v minulosti zneuzivan ruznymi silenci na rachejtle,
tak je mozna jeho prodej jiz omezen ...

> K psani publikace a jeji prodejnosti drzim palce
> Radek

Diky,

Simon Cihelnik