Kde sehnat fosfor

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:52 CET 2004

> Zdravim,
> vidim, ze je tu plno zdatnych chemiku,proto se chci zeptat, jestli by mi
> nekdo neporadil,kde muze bezny smrtelnik koupit mensi mnozstvi cerveneho
> fosforu.
> Libor Kavan

Pokud by jste ho chtel oficialne koupit, jedna se podle zakona c. 157/1998
ve zneni k 1.1.2001 o nebezpecnou latku (horlavina) a podle toho jak tento
zakon jednotlive firmy dodrzuji s Vami bude pri objednavce nalozeno :))
(Lachema, Fluka, Merck ...)
Pokud by jste ho chtel neoficilane ziskat pro nejake bohabojne silvestrovske
ucely opravdu male mnozstvi, napiste mi soukromne k cemu muze elektronik
potrebovat cerveny fosfor a urcite se nejak domluvime :)
Za mladych let jsem jej pripravoval destilaci skrtatek od sirek - kdo to
jeste nezkusil at si vezme tepelne odolnou nadobku (zkumavku, banku od
zarovky ...) a da do ni drt ze ztrhlych skrtatek s co nejmensim mnozstvim
papiru. Potom to zahrejte a zhasnete - cerveny fosfor na skrtatkach prechazi
teplem na bily, ktery destiluje a v parach zelene hori na stenach te
nadoby - je to sqele cislo, zejmena laiky to totalne ohromi. Bily fosfor
hori v jakychsi pasech u sten a vypada to opravdu uchvatne :))
Preji hezky den, Simon Cihelnik