Re: Leptání plošných spojů

hwnewskonference hwnewskonference
Středa Březen 17 14:32:41 CET 2004

> Dovoluji si oponovat, roztok z 1l H2O a 250g persiranu odlepta ca 2 m2
> cuprexu, coz je prakticky stejne, jako chlorid zelezity.

Mate opet pravdu :), dneska mi davate do tela :)))))
opravdu na 63,5g (1mol) medi je treba 238g peroxodisiranu sodneho nebo 541g
hexahydratu chloridu zeleziteho - coz je kazdemu patrny podstatny rozdil :)
Ale to co jsem rikal bylo mineno jinak: HCl je totiz potreba pouhych 73g !!!
a to jiz je take podstatne, ne ? Coz pri 35%ni vodne HCl a hustote
1,18g.cm-3 znamena asi 200 ml. A cena HCl vs. Na2S2O8 ....
Ale ekvivalent chloridu je opravdu nizsi nez peroxodisiranu a moc me tesi,
ze ac tu jiz podruhe hlasite :)), ze jste chemicky panic, jdete v uvahach
takto daleko. To skutecne klobouk dolu :)

Preji hezky vecer, Simon Cihelnik