programovatelna hradlova pole

Jakub Ladman ladmanj
Středa Březen 17 14:31:47 CET 2004

> se rozklada. To muze byt na prekazku pri prilezitostnem pouziti.
>
> Tak tady si tvrde stojim (dokud me pan Rotta zase nenachyta na svestkach
>:)) ) za tvrzenim, ze vodne roztoky peroxodisiranu alkalickych kovu a
> amonnia jsou stabilni. Nesmi byt alkalizovany a nebo okyseleny. Neutralni,
> tak jak vznikaji rozpustenim soli, ale jsou. Problem je spise pritomnost
> medi, ktera muze katalyzovat opravdu rozklad.
> Jenom takova zajimavost, pridate-li ke koncentrovanemu (>20%) roztoku
> peroxodisiranu alkalicky hydroxid do koncentrace tak 20%, je mozne
zachytit
> [...]
U chloridu zeleziteho, zustavam, ikdyz je pomaly, zejmena kvuli smradu a
souvisejiciho rezaveni vseho pri pouziti HCl. Ale pokud Peroxodisiran...
lepta lepe a jde znej kyslik misto chloru, tak mi ani nebude vadit vyssi
cena. Dekuji, ze jsem se to dozvedel. V chemii jsem na tom spatne (jen to co
bylo na zakladce, na SPS uz jsme ji nemeli) ale elementarnim kyslikem jste
myslel atom kysliku, ciste O(bez male dvojky)? To ale snad taky neni moc
zdrave, ale pripada mi to lepsi nez chlor.
Jakub Ladman