MAC Adress space

Jan Rehak Rehak
Středa Březen 17 14:31:37 CET 2004

Zdravim,

reaguji na komentare od ruznych prispevatelu, necht si to kazdy prebere ;-)

> To jsou skoro silna slova. Tak horky to zase nebude... :-D

No jo ale co nechapu je to proc nekdo srovnava nejaky jazyk s jinym kdyz ten
druhy zpravidla vubec nezna (nebo jen povrchne).

> Prasacky program se da napsat uplne v cemkoliv ...

Jasne, ale jazyk C je k tomu "predurceny". Ne nadarmo se rika, ze 50%
nahodne vygenerovanych textu je zdrojak v C ;-)

> ...dobrych vlastnosti C, pak se o nejake prenositelnosti da s uspechem
> pochybovat, nehlede o skvele moznosti krizovych prekladacu na ruzne OS
> (konkretne napr. PalmOS a treba K*e*i*l pro MCS51). Vetsinou je totiz
> prenositelna konstrukce typu i++, popr. TP = TP +6 apod. Zbytek, jako napr.
> I/O ovladace perifernich zarizeni, navaznost na OS a vlastni filozofie prace
> s OS je u techhle zarizeni tak ruznoroda ...

Myslim ze toto je zakladni nepochopeni veci. Musite odlisovat jazyk a knihovni
funkce. Jazyk C (narozdil od pascalu) napr. nema v jazyce implementovany
konstrukce pro praci se soubory (ty jsou az ve standardni knihovne funkci).
Cesta spojovani jazyka s vazbou na konkretni OS a vyvojove prostredi
(VisualBasic) vede do pekel. Kdyz programuji v C-cku (Windows, UNIX, Palm),
tak mi staci znat jednu syntaxi (i stejne vyvojove nastroje: VIM, make :-)
a pak se holt naucit prislusne (specificke) funkce (POSIX, PalmOS,
Win32API...).

> Podle meho nazoru je nejdulezitejsi styl DOKUMENTOVANI vlastniho kodu ...

Mozna, ale jsou i taci kteri tvrdi ze kod ktery potrebuje komentar neni
napsan prehledne :-)

Me osobne se libi "javadoc" pouzivany v jave (ze specialnich komentaru ve
zdrojaku se vytvari dokumentace). Pro C existuje napr. "doxygen". Dalsim
extremem je potom WEB (nema to nic spolecneho s internetem) ve kterem je
napsan TeX (literate programing).

> Samozrejme, ze jsem mel na mysli C++ a v pripade JAVA jsem mel na mysli
> "duslednost" napr. v objektovosti, ktera mi pripada mnohdy az skoro
> prehnana.

Omlouvam se ze to tak musim rict, ale ted je zrejme ze v tom sam nemate prilis
jasno (stale nechapu co se Vam nezda na konstruktorech v C++).
Jinak Java NENI dusledne objektova - je to spise takovy hybrid (ma napr.
primitivni datove typy int, byte, long atd., ktere nejsou objekty). Dusledne
objektovy je napr. Smalltalk.

> Velke mnozstvi objektu, trid, vazby mezi nima atd..

Nerozumim? Muzete to blize vysvetlit. Java nema vicenasobnou dedicnost
takze je vsechno naprosto prehledne, tridy jsou usporadany do tzv. packages
(coz zaroven vede i k jednoznacnemu pojmenovavani souboru a adresaru).

> "sklonit" a kouknout z pohledu zacatecnika, kterej se snazi napsat svuj
> prvni program v JAVA. Musi byt proste zavalen mnozstvim informaci, ...

Opet nesouhlasim. Java je nejjednodussi jazyk ktery znam. Nejsou tam prakticky
zadne zaludnosti, jen si musite davat dobry pozor kdyz se pak vracite k C++
(uvolnovani pameti, "." vs "->" atd.).

S pozdravem,

J.S.