Vhodny regulator?

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:30:27 CET 2004

Zdravim.

Ja bych to videl na jednochip s ADC na vstupu a DAC na vystupu.
Jestli uz to bude treba PIC s 8 ci 10bit ADC a prevodnikem proud-napeti
a vystup se udela filtraci PWM vystupu a prevodnikem na proud
uz neni asi podstatne.
Podstatne je, ze s takoveho zarizeni pak muze trcet treba seriovy
port, konektor pro maly terminalek ci terminalek primo na pevno
a nastavit si pak klidne regulovanou hodnotu, nebo i prubeh v case
pro urcite obdobi, nebo uplne specialni chovani regulovane soustavy.
Tedy pouziti jednochipu by do toho vneslo hodne hezkeho a tak uz
zalezi jen na tom, kolik takove zarizeni cele muze stat, aby nejaka
ta stovka (nebo nekolik) za jednochipove rizeni nebyla neprekousnutelny
problem.
Nicmene je to asi nejhezci reseni a kdyz se to proste nebude libit
jak to pracuje, prepise se to jinak :). Ale ma to i nevyhody. Napriklad
moznost vytuhnuti v silne rusenem prostredi, ale uprimne, co elektronickeho
vydrzi vsechno :). Co to vydrzi je uz zase asi jen o cene.

Mohu rici, ze co se zabyvam jednochipy, uz ani o jinem reseni vetsinou
neuvazuji. Jejich ceny jsou dnes tak nizke, ze se casto ani nevyplati
o necem jinem premyslet a kdyz pak sectete cenu vetsiho plosnaku
pro reseni bez jednochipu, flexibilitu a velikost krabicky atd., jednochip
vetsinou zvitezi (pokud tedy urcitou vec nestaci resit obycejnym operakem
atp.).

No a zakazniky neposilejte nikam, nejlepe je prece si je nechat pro sebe a
treba si takove zarizeni (at uz jednoduche ci slozite) objednat treba i u
nekoho
z teto konference pro sebe a proste ho zakaznikovi prodavat, nebo si jej
proste vyrobit. Kdyz zakaznika dobre obslouzite a nebudete jej posilat
jinam,
jiste prijde zase :-).

--
Jiri Bezstarosti