Matlab - zadani

Pavel Krejci pk.rejci
Středa Březen 17 14:27:57 CET 2004

> Vypracujte M-soubor, jeho? vstupn? parametr jsou vektory x a y: x-ov? a
> y-ov? sou?adnice bod? v rovin?. M-soubor mezi nimi najde bod (resp. body),
> kter? je nejbl??e a nejd?le od po??tku sou?adn? soustavy v rovin?. V?stupem
> jsou sou?adnice nejbli???ho a nejvzd?len?j??ho bodu. P?i zad?n? t?et?ho
> parametru g=1 zobraz? v?sledek graficky. Do grafu vyzna?? v?echny body a
> vzd?lenosti (?se?ky) a barevn? vyzna?? nejbli?? a nejvzd?len?j?? body.
>
> Vytvo?it ten M soubor mi problem nedela, ale jak je to pak s tim grafem?
> Jak budu spoustet (resp. volat tu fci) ten M soubor?
> [...]

Funkce se vytvari takhle:

function [y1,y2,...]=mojefunkce(x1, x2,...)
%help
%help

function ... by mela byt na prvnim radku souboru
Soubor by se mel jmenovat jako nazev funkce.
y jsou hodnoty ktere funkce predava, pokud zadne nepredava,
vynecha se i ta hranata zavorka.
x jsou parametry funkce,
prvni komentar za hlavickou je povazovan za help a
zobrazi se pokud zadate help mojefunkce. Muze to byt
viceradkove

pouziti funkce je jako jakekoliv jine funkce

[A1,A2,...]=mojefunkce(B1,B2,.....)

Co se tyce toho zobrazeni, asi by bylo nejlepsi podivat se
do souboru polar.m ,tam je vykresleni v polarnich souradnicich,
a do souboru stem.m ten zas kresli caru k bodu, ale jen kolmo
na vodorovnou osu v kartezsky soradnicich.
Svoje zobrazeni si pak budete muse asi lehkou upravou jednoho
z tech souboru napsat :o((((

P.K.