CD audio- jak je to s kopii? je stejna jako original?

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:31 CET 2004

On Wed, 2 Jan 2002, Naprstek Jiri-R54332 wrote:

> [...]
>
> Trochu OT: Spise filosoficka otazka: Proc spravny "hifista" musi zelenou
> fixou obtahovat CD, musi jim pilovat okraje do spicata, musi mit drahe
> propojovaci kabely a buh vi co jeste? Proc neni na CD trochu lepsi
> samoopravny kod, nebo, kdyz uz neni, proc se "kvalita" cteni dohani tezkym
> hlinikovym setrvacnikem, misto aby se pouzila mechanika s vicenasobou
> rychlosti cteni, delala "read ahead" do bufferu a kdyz se ji data nebudou
> zdat, tak je zkusila precist znova, treba i nekolikrat? Proc se misto
> drahych "audiophile" kabelu nesnizi vystupni impedance zarizeni, aby

Znamy delal test audiohifistu - stahl z originalniho CD skladbu jako wav
zkoprimoval ji na mp3 128kbit/s pak ji dekomprimoval zpet na wav a original
wav i novy wav nahral na CD. Takhle udelal nekolik ruznych pisni (ruzne
zanry) a pri vypalovani je poskladal v nahodnem poradi. Na papirku mel
seznam co je original a co resample.

Jim testovani hifiste nemeli pri poslechu o moc vyssi uspesnost nez klasicke
hadani. Mozna pry to bylo nedokonalou aparaturou pro poslech ...

> Tohle me napadlo ve chvili, kdy jsem v jenom nejmenovanem casopise
> objevil clanek o "naprosto audofilskych napajecich kabelech", ktere
> spocivaly v tom, ze byly z analyticky ciste medi a mely pozlacene
> kontakty. To byl prosim napajeci kabel! Ze pry je pak lepsi zvuk...

No jo , kdyz si nekdpo muze koupit nerezove hrnce za 50kKc ktere jinde stoji
5kKc nebo vysavac nebo jine voloviny ... Mimochodem s sefem jedne nejmenovane
PC firmy jsem se shodl na jednom - zakaznik musi vyrobek poradne zaplatit,
jinak nema pocit ze dostal kvalitni zbozi. Skoro by se dalo rict ze cim
drazsi vec, tim spis ji odpusti nejakou musku, protoze ma pocit te nejvyssi
kvality ...