Operacni zesilovac/komparator s rail-to-rail vstupem

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:30 CET 2004

On Mon, 14 Jan 2002, Snail Instruments wrote:

> [...]
> predstabilizator. Je potreba vedet jake budou maximalni a minimalni
> napeti i proud, jakou rezervu ma zdroj (cili kolik muze proplytvat
> zenerka). Pak se da neco spocitat. Ta zenerka paralelne muze byt treba
> 33V, uplatni se jenom pri vzrustu napeti nad urcitou uroven.
>
> Take je mozne dat za usmernovacem jeste jednu diodu pres ni napajet
> filtraci pro ten stabilizator. Ta dioda zabrani, aby se kondenzator
> vybijel odberem motoru.
>
> Take se da pouzit 7805 a podeprit ho 10V zenerkou, ziskame tech 10V
> navic. Nebo dokonce LM317, ten ma navic napajeni od 40V.

A ted mne napadla jeste jedna varianta, stare dobre ze skoly zname
zapojeni NPN tranzistoru s odporem mezi C-B a zenerkou mezi B-gnd.
Tam vstupni napeti muze byt podle Ucemax toho tranzistoru..
Pro same 78xx clovek zapomina zaklady ...