Chladic na triak

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:29 CET 2004

On Sat, 19 Jan 2002, Luk?? wrote:

> Zdravim konferenci!
>
> Mam triak TIC225M (Irms=8A; Itsm=70A; 600V) a motor (1x 230V; 50Hz; 250W;
> 3,3A rozbehovy proud). Mam takovy pocit, ze ten triak by chtel chladit, ale
> nemam poneti o tom, jak zjistim, jaky chladic je potreba. Mohli byste mi v
> tomto smeru poradit?

Napred odhadnete maximalni proud ktery stabilne potece triakem. Pak
pripojte triak na zdroj ktery da takovy proud, sepnete ho a zmerte
napeti na nem. Proud * napeti dava ztratovy vykon. Ten je treba vyzarit.

Bezne pouzdro TO220 ma tepelny odpor do okoli cca 60K/W . Dejme tomu ze
potrebujete vyzarit 2W - bez chladice tedy bude otepleni 120K takze
pri teplote okoli 25stC bude teplota cipu 145stC coz uz muze byt trochu
problem. Nehlede na to ze mohou byt i teplejsi dny nebo budete chtit
aby to pracovalo v prostredi teplejsim nez 25stC.

U chladicu se obvykle udava jejich tepelny odpor, pokud ho znate staci
si spocitat velikost otepleni s tim danym chladicem a zvolit ten vhodny.

Pokud tepelny odpor neznate (ten kdo chladic prodava ho neuvadi...:-()
muzete se podivat k jinemu prodejci ktery je uvadi a odhadnout ho
srovnanim s jinym typem ktery ma podobnou velikost a provedeni.