Re: Auticko

radek kasal radekkasal
Středa Březen 17 14:27:14 CET 2004

Ten klin se mne take jevi jako nejlepsi, blokace kol pouze v jednom
smeru, bude li auticko couvat tak se to odblokuje ci snizi odpor.
Misto klinu se da pouzit pas gumy omotany jednou kolem hridelky -
vemte si inspiraci z rotopedu brzdeneho paskem. Zdroj pohybu: na
misto elektromagnetu bych pouzil bimetal a jeho ohrivani odporovym
dratem.
 Druhe reseni: pouzit piezokrystal, a zmenou jeho tvaru brzdit. Napr
osicka prochazi piezokrystalem. Idea - ve starsich plynovych kotlech
pro ustredni vytapeni (karmy take) se pouziva system ochrany z
ktereho by bylo mozne vhodny piezokrystal ziskat. Pro uplnost to
funguje nasledovne: vecny plaminek ohriva termoclanek jenz vyrabi el
energii, ta je privedena na piezokrystal jenz zmeni svuj tvar, zmensi
otvor pri pruchodu proudu a tim drzi zapnuty vypinaci mechanizmus.
Predstav si valecek v kterem je v ose otvor kterym prohazi tahlo jenz
se snazi vytahnou pruzina a tim uzavrit privod plynu. Pro informaci,
el narocnost je zanedbatelna a sila drzeni znacna.

Zdar v pocinani

Radek

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam.cz