Re: Leptání plošných spojů

radek kasal radekkasal
Středa Březen 17 14:27:13 CET 2004

Chlorit zelezity se da v pohode koupit jak v GES, tak GME ci dalsich.
Mne od nej odradila strasne pomala realce leptani a podleptavani
okraju. No zase je setrnejsi a vetsinou vydrzi ruzne popisovace na
lihove bazi, ktere kyselina spolehlive prolepta.

 Chlorid zelezity se da docela snadno vyrobit, zkusil jsem to a
jakysi vysledek to dalo. Postup, tak jak si ho pamatuji, mnozstvi
strilim od boku:
200g cervena zelezna rez (cerna neni vhodna), nechame rozpustit v 1l
kyseliny solne, odfiltrujeme, zoxidujeme peroxidem a to je vse. Pokud
neni rez, postaci ciste zelezne hrebiky, pak se rozpousteji v horke
kyseline (snad az do bodu varu ??).
Pri oxidaci pocitejte s vodikem a ten boucha, jinak dosti bourliva
reakce. S horkou kyselinou to take neni zadna sranda. Mimo to,
pocitejte, ze zrezne vsechno co je v mistnosti ze zeleza. Vyplacate
na to spustu kyseliny a peroxidu s kterym by jste vyleptal mnohem
vice nez s vyslednym produktema cena bude take vyssi.

Radek

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam.cz