Hodiny s DCF77

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:22 CET 2004

Ja mam doma dokonale zarusene prostredi od televizi (panelak) a protoze DCF
hodiny vyrabim, zkousel jsem porovnavat jestli se chytnou driv moje, nebo
nemecky budik. Budik mi nejdriv kazil radost, protoze s tim svym primitivnim
prijimacem (jen 1 krystal ve filtru) mel skoro stejnou uspesnost, jako moje
hodiny. Jenze kdyz z 10 pokusu 2x ukazal o 2 hodiny jiny cas, bylo mi to
jasne. Ja tam delam spoustu kontrol nez neco pustim na displej a ten budik v
tom cipu pod kapkou sajrajtu snad ani nema procesor. Pokud to dekoduje
pevnou logikou, asi moc moznosti kontroly nema. V Nemecku to ale urcite
funguje dobre a i ve vzdalenosti 2000 km (testovano na Malorce a v jizni
casti Bulharska) ten budik jde, pokud je hodne daleko od vsech televizi.
Jinak je to jen hracka (za ty penize ...).

Andel

Dobry den,
   pred vanocemi jsem napsal Jeziskovi, ze bych si pral pod stromecek hodiny
rizene radiem. A protoze jsem byl cely rok rodny, dostal jsem je :-)))) Mel
jsem z nich velkou radost... az do dnesniho rana. Vecer jsem sel spat v 0:30
a hodiny ukazovaly spravne. Natahnul jsem budik na 7:30 a spokojene usnul.
Rano me budik vzbudil, s vetsimi problemy jsem vylezl z postele a po nejake
dobe zjistil, ze hodiny jdou presne o hodinu pozadu :-))))))))))
   Hodiny staly cca 650 Kc, jsou rizeny DCF77, znacka je to TCM (zakoupeno v
prodejne s hodinami). Muj dotaz je nasledovny: mel jsem spatnou ruku a
vytahnul zmetka (nap?. nejaky studeny spoj) anebo se jedna o nejaky
standartni problem techto zarizeni ?

Predem dekuji
JZ