Re(2x): Re(2x): HDD v automobilu.
vicek.radek@ozjc.cpost.cz
vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:11 CET 2004
>Sorry ze vam do toho kecam, ale tohle logiku nikdy nemuze mit. Moderni HDD
>snese pretizeni cca 30G, ale jen ve smeru plotny. Uvedomte si, ze kdyz mate
To jsou udavane hodnoty v klidu kdy je hlavicka zaparkovana.
>hadr na stojato, tak pri jizde v aute nosnou kontrukci, ktera nese hlavu
>namahate kinetickou(hlava se ohyba k plotne) energii ve smeru jizdy auta a
>na to nejsou hadry navrhovane. Pokud chce bezproblemovy provoz, tak zasadne
Myslite ten zalisovanej ocelovej 5mm cep na kterem se to raminko otaci? Na
tom se muzete povesit a myslim ze mu to moc neublizi. :-D
Jinak nevim co znamena pojem "namahat kinetickou energii" na neco muzou
pusobit jen nejake sily ne energie z hlediska mechaniky.
Pokud auto jede ustalenou rychlosti a nezataci nepusobi na predmety uvnitr
zadne sily. Takze pokud nejake sily vznikaji tak pri rozjezdech a brzdeni
(coz je zanedbatelne i kdyz budete brzdit jak tramvajak - nejvetsi sila
vznikne v tomto smeru pokud to nekam plesknete celnim narazem kdy vam odejde
ale asi i neco jinyho nez jen HD). Dale prichazeji do uvahy sily odstredive
ktere jsou ale srovnatelne s temi ktere pusobi pri ak/deceleraci (v tom aute
musite byt schopnej sedet a ne tam litat jak hadr na holi).
Jedina nevyhoda je namahani loziska plotny pri zataceni kdy se chova jako
gyroskop a ma snahu zacit vykonavat precesni pohyb.
Pri drncnuti vznika setrvacna sila dana momentem setrvacnosti raminka
vzhledem k ose otaceni, nicmene (pokud vyloucim ohybani toho cepu) vetsinou
asi dojde jen ke ztrate stopy, kdy preskoci vystavovaci mechanizmus raminka.
>disky z notebooku. Nas notebook si uz uzil dost narazu a padu a hard je
>jedina soucast, ktera VZDY prezila.
>Bjoe
A vy jste zkousel kolik vydrzi normalni HD. Jestli verite udavane vyssi
kvalite notebookovych disku jako zduvodneni jejich nehoraznych cen tak se
asi neda nic delat.
RadekCX
Další informace o konferenci Hw-list