Re(2x): Re(2x): HDD v automobilu.

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:11 CET 2004


>Sorry ze vam do toho kecam, ale tohle logiku nikdy nemuze mit. Moderni HDD
>snese pretizeni cca 30G, ale jen ve smeru plotny. Uvedomte si, ze kdyz mate

To jsou udavane hodnoty v klidu kdy je hlavicka zaparkovana.

>hadr na stojato, tak pri jizde v aute nosnou kontrukci, ktera nese hlavu
>namahate kinetickou(hlava se ohyba k plotne) energii ve smeru jizdy auta a
>na to nejsou hadry navrhovane. Pokud chce bezproblemovy provoz, tak zasadne

Myslite ten zalisovanej ocelovej 5mm cep na kterem se to raminko otaci? Na 
tom se muzete povesit a myslim ze mu to moc neublizi. :-D 

Jinak nevim co znamena pojem "namahat kinetickou energii" na neco muzou 
pusobit jen nejake sily ne energie z hlediska mechaniky.
Pokud auto jede ustalenou rychlosti a nezataci nepusobi na predmety uvnitr 
zadne sily. Takze pokud nejake sily vznikaji tak pri rozjezdech a brzdeni 
(coz je zanedbatelne i kdyz budete brzdit jak tramvajak - nejvetsi sila 
vznikne v tomto smeru pokud to nekam plesknete celnim narazem kdy vam odejde 
ale asi i neco jinyho nez jen HD). Dale prichazeji do uvahy sily odstredive 
ktere jsou ale srovnatelne s temi ktere pusobi pri ak/deceleraci (v tom aute 
musite byt schopnej sedet a ne tam litat jak hadr na holi).
Jedina nevyhoda je namahani loziska plotny pri zataceni kdy se chova jako 
gyroskop a ma snahu zacit vykonavat precesni pohyb.

Pri drncnuti vznika setrvacna sila dana momentem setrvacnosti raminka 
vzhledem k ose otaceni, nicmene (pokud vyloucim ohybani toho cepu) vetsinou 
asi dojde jen ke ztrate stopy, kdy preskoci vystavovaci mechanizmus raminka.

>disky z notebooku. Nas notebook si uz uzil dost narazu a padu a hard je
>jedina soucast, ktera VZDY prezila.
>Bjoe

A vy jste zkousel kolik vydrzi normalni HD. Jestli verite udavane vyssi 
kvalite notebookovych disku jako zduvodneni jejich nehoraznych cen tak se 
asi neda nic delat.

RadekCX





Další informace o konferenci Hw-list