Re(2x): Ccko & Other - bylo:Kniha Udelejte si z PC

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:07 CET 2004

Nikdo netvrdil, ze Ccko dela problemy profesionalum a se jej nelze naucit.
Puvodni otazka byla proc hodne lidi nema rado Ccko a pro se radeji zacne
venovat nejakemu jinemu jazyku.
Pokud programujete dlouho zjistite (nebo uz to vite), ze se vam z toho stane
remeslo kdy o 99% vecech, ktere programujete vubec nepremyslite jako o
problemu a proste je napisete. Je to stejne jakom kdyz jdete napr. ke
sklenari aby vam vyvrtal diru do skla. Vam by to asi delalo problem aby to
neprasklo, on o tom take nepremysli a udela to.
Chci tim rict, ze mi pripada Ccko a JAVA natolik jine, ze mi to zpusobuje (a
asi i jinym) problemy i v zakladnich operacich a bezne zavedenych postupech.

>Kdyz to lidi odradi, pak asi nejsou 'profesionalove' a programuji zrejme
>pro poteseni.

Kolik lidi ma to stesti/smulu, ze se programovanim zivi, neberu v potaz to,
ze dnes se kazdej kdo napise makro do Excelu povazuje za programatora
(specielne na zapad od nas je ten trend dost znatelny, asi nejvic v malych
firmach).
Pokud to lidi odradi tak bud neprogramuji vubec a nebo zacnou v necem jinem
snazsim a Ccko odsunou na vedlejsi kolej. Hodne dobrych a nadejnych jazyku
propadlo prave kvuli nesrozumitelnosti. I profesionalni programatori se
rekrutuji s rad amateru.

Co se tyka knihoven. Samozrejme, ze jisty objem informaci do sebe musite
dostat, ale sest pribalenych standardnich knihoven Pascalu s jednoduchym
volanim procedur a funkci bez nutnosti zabyvat se pointery, referencemi,
komplikovanym prekladem atd. vas vybavi natolik, ze jste schopnej napsat
cokoliv (vcetne programovani na urovni HW) a hodne dlouho se nemusite
zajimat o nic jineho.

RadekCX