Re(2x): Leskla a cerna plechovka na slunci - snad odpoved

vicek.radek@ozjc.cpost.cz vicek.radek
Středa Březen 17 14:26:06 CET 2004

Na druhou stranu proc by melo cerne teleso vic vyzarovat?

Teleso predava energii stykem s okolim tzv. vedenim na to by nemela mit
barva povrchu vubec zadny vliv at bude co bude ohrato na 100stC tak by to
melo ohrivat mezni vrstvu vzduchu stejne. Je to uplne stejne jako kdyby jste
tam polozil jakykoliv jiny predmet nez je vzduch. Proste se to bude teplo
predavat bez ohledu na povrch. Takze tady by si mela byt obe telesa naprosto
rovna. U pasivniho chladice by se melo teplo ve vzduchu obklopujicim chladic
(pokud by jste zabranili cirkulaci vzduchu nad chladicem vlastnim ohrevem)
sirit stejne jako v kteremkoliv jinem materialu.

Druha cesta prenosu energie je zarenim (salanim). A to ja tvrdim, ze jsem
zmeril, ze je rozdil zanedbatelny. Je mozne ze rozdil ve vyzarovani nebude
vyrazne jiny ani pri nizsich teplotach nez co jsem meril (mel jsem problemy
jak mi klesala teplota s vlivem okolnich teles a i samotneho vzduchu v okoli
telesa).

Nevim ten druhy zpusob jsem zmeril a nameril ze neni zadny vyznamny rozdil.
Takze spor muze byt jen o ten prenos vedenim a tady pokud se mylim se rad
necham poucit.

RadekCX

P.S. Ten pokud provedte treba budete prekvapen... :-)