Slunecni kolektory - vyplati se natacet ?

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 14:34:02 CET 2004

Ahoj,

no neviem, ci si to pamatam este dobre, prednasky z TEP som mal pred 10
rokmi, teda je velmi pravdepodobne, ze sa mozem pomylit.
Ale obrazok ako na to, mam v hlave stale. Zacina to cele dopadom rovinnej
elm. vlny na rozhranie pod uhlom. Vznikaju dve vlny, odrazena a ta, ktora
prechadza do druheho prostredia. Vlny maju zlozky E a H, a treba ich este
rozlozit na zlozky Ex,Ey a Hx,Hy. Pre jednotlive zlozky potom na rozrani
platia okrajove podmienky, ktore si musis najst v mudrych knihach...
A z toho Ti pekne vyjde vzorecek pre odrazenu a zlomenu vlnu. Kratka analyza
a mas presne tot jeden z hranicnych pripadov, ktory je aj odpovedou na Tvoju
otazku.
Potom uz len staci uz len spocitat Poytingove vektory, coz by malo byt len E
x H* a zobrat z toho len realnu cast a dat do pomeru patricne vlny.
V praxi je najlepsie si urobit pre konkretny material opticke meranie S21 a
ako parameter  zobrat uhol.

A.

p.s.: Po rokoch som konecne nasiel aj original knihy, z ktorej nam p.Benda
robil prednasky... :o)))

>From: Petr Simek <psimek@jcu.cz>
>To: hw-news@list.gin.cz
>Subject: Slunecni kolektory - vyplati se natacet ?
>Date: Thu, 21 Feb 2002 10:39:31 +0100 (Střední Evropa (běžný čas))
>

>Zdravim,
>
>je tady spousta zdatnych fyziku a tak bych se chtel zeptat na neco z
>optiky.
>
>Kdyz paprsek dopada ze vzduchu na sklo, cast projde a cast se odrazi.
>Lze nejak urcit kolik procent energie prochazi a kolik se odrazi v
>zavislosti na uhlu dopadu ?
>
>Jde mi o to zda ma nejaky vyznam natacet panely slunecnich kolektoru za
> [...]

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: