Dotaz na chovani tyristoru

Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz Cihak
Středa Březen 17 14:33:26 CET 2004

To je jednoduche - ta sirenka ma vlastni odber nepatrny, takze vlastne
pridrzny proud je prerusovan protoze jde o proud reproduktorem te sirenky.
Jak uz nekdo napsal, dejte paralelne k sirence odpor (nebo treba zarovku),
ktery udrzi dostatecny proud. Pak Tyristor nerozepne.

	Martin - OK1UGA

-----Original Message-----
From: Rudolf.Machcinik@pvt.cz [mailto:Rudolf.Machcinik@pvt.cz]
Subject: Dotaz na chovani tyristoru

Ahoj,

jsem zacatecnik a zkou?el jsem postavit jednoduch? obvod s tyristorem se
zdrojem 4.5 V.
Pokud do tohoto obvodu do serie s tyristorem zapojim zarovku a po?lu
vybuzovac? proud
na gate tyristoru tyristor sepne a zarovka se rozsviti a sviti tak dlouho
nez prerusim napajeni
(coz je vlastnost kterou potrebuji).
Pokud ale misto zarovky zapojim do serie sirenku rozsah 4-12 V tak  sirenka
zacne houkat,
ale pouze asi 10 sekund a ja nevim co zpusobi to, ze se ten tyristor uzavre
po deseti sekundach.

V nejake knizce jsem se docetl ze tyristor se muze uzavrit pouze pokud jeho
anodu uzemnim a
nebu ze proud klesne pod vratny proud(coz nevim co presne znamena).

Jediny co me momentalne napadlo je  to, ze bych mohl paralelne k tyristoru
pripojit nejakej
kondenzator.

	Diky za radu

				Ruda