telef. ustredna

Horký Aleš HorkyA
Středa Březen 17 14:33:07 CET 2004

> kdyz uvazime o kolik slozitejsi je udelat spinany zdroj 10A oproti 1A,
bude
> ten 100A asi pekny orisek

ale vubec ne ! ted tu mam rozebranej spinanej zdroj z nejakyho serveru, co
jsem koupil u nas v likvidacni skladu a ma na 5V garantovanejch 47+35A (!) a
jeste krome trivoltovejch 30+18A i 12V/18A vystupy (celkem 650W) a je to
chcipacek a vubec to neni slozity. Nebyt tam "dvacet" LM393 a spousta
vystupnich tlumivek, vypadalo by to jako detska hracka :)
Pouze me vydesily ty kila pajky co jsou na spodu tistaku, ale jinak jak
rikam: prskavka ...

Prave maticova trafa (byl o tom clanek v PE) tohle elegantne resi a v
podstate par zavity dosahujete tak enormnich proudu a dostatecnych napeti
pro oblouk. A take je pravdou, ze tam je skutecne baterie Schottkyho diod -
jenze co to je, kdyz Vam ONSemi posle vzorek S.d. na radove stovky amper :)
A pri spinacich frekvencich kolem 1MHz vychazi vsechno tak malicke, ze se
divim, ze jeste nikdo nic nepostavil a nepublikoval ... a nebo si kazdej
radeji zajde k Monkfildum zatocit :)
... kdyz ma stesti potka treba i Premka a to je jiste zazitek na cely zivot
:)
Hezky den a prijemny vikend,
Simon Cihelnik