ERS50 - R13

hwkonfera hwkonfera
Středa Březen 17 14:32:51 CET 2004

> Dival jsem se na schema a nedovedu si dost dobre vysvetlit funkci R13.
Kdyz jsem ho zkusil experimentalne odpojit, trafo pajky pri sepnutem topeni
vice vrcelo, rekl bych, ze se i posunula teplota. Ma nekdo pro jeho funkci
nejake vysvetleni?
> Jenom doplnuji, ze schema je z http://www.imachina.cz/lubosh/ers50.html
> Jinak dekuji za zaslana schemata v PDF, podarilo se mi nakonec ERS50
opravit - zacalo to zkratem v drzatku a pokracovalo to odeslou diodou v
mustku, cervenou LEDkou a nakonec i LM1458.
> J. Hanzal

Oficialni schema ERS50 vyslo v PE c.10, str. 34 (1998) (mohu oba poslat
naskenovane) a uprava teto pajecky vysla v AR A/12, str.496 (1991).
Tam se take rika, ze R13 je vykonove poddimenzovan a znacne se prehriva a
autor vyse uvedeneho clanku jej uspesne nahradil typem MLT-2 (cili 2W a tech
22k). Musel pajet z druhe strany plosnaku, protoze se nevesel :).
V tom clanku v PE pouzil autor dokonce 33k R13ku. Dale zmenil jeste nekolik
odporu a regulacni vetev doplnil o odpor Rx (pod P1), cimz dosahnul lepsiho
nastaveni max. teploty.
Jak tak koukam na R13, rekl bych, ze pomaha otevirat ten tyristor (ss
napeti).

Preji hezky den, Simon Cihelnik