Casopisy

hwnewskonference hwnewskonference
Středa Březen 17 14:32:40 CET 2004

> Pro vyrobu PEM membrany mam takovouhle predstavu , kterou si musim nejak
na netu overit,
> smicha se Pt cern s rozpustenym Nafionem a pak se to nanese jako tenka
vrstvicka (meandr) na membranu z Nafionu podobne jako se nanasi pasta na
plosne spoje SMD.
> Jak pouzit hexachloroplaticitou kyselinu jsem zat?m nenasel.
>  Pavel

Aha, to doslo k nedorozumeni ... externe pripravenou Pt cern lze pouzit
jiste take, ale jeji aktivita na nosici (membrane) bude mnoho nasobne nizsi
(ztraci se behem cisteni - musite ji pripravit z nejake Pt soli - potom ji
oprostit od vody, promyt rozpoustedlem v nemz budete membranu lit ...),
protoze je pravidlem, ze se kovy, ktere lze snadno vyloucit ze svych soli
vylucuji na membrane primo ze sorbovane soli. To je i tento pripad, ale
nevylucuji, ze nebyla nekde pouzita Pt cern pripravena oddelene, stejne jako
nevylucuji, ze dle "moji" metody by se mebrana chovala nasobne ucinneji ...
chtelo by se podivat do CA ... rozhodne takhle strilet od bku se nevyplaci
(Nafion117 ani Pt nejsou levne chemikalie)
Preji hezky den, Simon Cihelnik