Odleptani nerezu

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 14:29:40 CET 2004

At 14:22 14.2.2002 +0100, Petr Zbranek wrote:

>Ten drat se pouzije jen jednou? To se mi nechce verit.
>Nevite jakou rychlosti drat bezi?
>Potkal jsem ten drat ve sbernych surovinach. Byl velmi zhutneny (krehky).

U nas v jedne fabrice maji tenhle "dratorez",jmenuje se Agie,byl jsem se na
to podivat.Je to zkutecne zajimava masinka,dela to skoro kouzla a to
neuveritelne presne. Ano, ten drat se skutecne da pouzit pouze jednou a bezi
tam docela rychle, oproti tomu posuv je velmi pomaly.Ptal jsem se na presne
rychlosti,napeti i proudy, ale uz si to nepamatuju, ale si by nebyl problem
to zjistit.Nejvic se mi libilo, jak to vyrezava vnitrni diry:normalne to ten
drat prestrihne, najede na predem vyvrtanou diru v obrobku a z horni trysky
zacne strikat elektrolyt(mam pocit, ze rikali,ze je to cista deionizovana
voda) a ten tim proudem navede drat dirou v obrobku a natahne ho az do dolni
trysky, kde ho pak uz chytej asi nejaky podavace.Dokonce to tam ma i
elektrodu, ze kdyz ta dira v obrobku neni predem vyvrtana, taxi ji to
nejdriv vyjiskri ;-) Horni i dolni tryska se muze nezavisle pohybovat, takze
to umi vyrezat opravdu sileny tvary.Nedokazu si predstavit ridici soft ;->
Na prvni pohled to nevypada az tak slozite na vyrobeni, premyslel jsem
zkusit nejaky takovy dratorez nabastlit na CNC frezku, ale ja bych se
soucasnym rizenim nedosahl tak malych rychlosti posuvu. Jinak prej to cele
funguje tak, ze masina si meri protekajici proud a podle toho meni rychlost
posuvu,aby se drzel konstatni proud pri rezani...
S pozdravem           with best regards
                 EZA-TV Vrchlabi
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
    Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv