Poradte prosim se zapojenim RS232

Martin Persich persich
Středa Březen 17 14:29:05 CET 2004

Nejsou zapojene proti sobe, jen se jedna o neduslednost nebo spis prilis
prekombinovane oznacovani.
Jsou totiz definovany dva druhy zarizeni s rozhranim RS-232:
1. DTE - Data Terminal Equipment (napr. PC) - a ten ma na vyvodu TxD vystup
dat a na RxD vstup dat
2. DCE - Data Communication Equipment (napr. MODEM) - a ten ma na vyvodu TxD
vstup dat a na RxD vystup data
(vyvodem TxD vstupuji vysilana data do modemu a signalem RxD vystupuji
prijata data z modemu do pocitace)

Pokud vime jakeho typu je rozhrani u daneho zarizeni, je uz pak jednoduche
navrhnout propojovaci kabel - proste musi jit vzdy vystup dat do vstupu. Ale
stejne nejspolehlivejsi je metoda s voltmetrem, kdy si promerim napeti na
jednotlivych nozkach a podle toho si urcim co je vystup a co vstup - na
vystupu je v klidu zaporne napeti (cca -9V) a na vstupu je napeti kolem
nuly.

Je to malinko zjednodusene a existuji vyjimky, ale v 90% pripadu lze s
takovou uvahou vystacit.

Martin
persich@transcon.cz