Inicialicace LCD

Martin Záruba swz
Středa Březen 17 14:28:55 CET 2004

> Nesmyslne znaky - mohu se zeptat, jestli pouzivate znaky ASCII , kde 'A' =
> 0x41 , nebo klasicky abecedne (tj. od nuly) 'A' = 0  ???
> Spravne jedine je zapis v ASCII...

Pouzivam samozrejme standardni ASCII. Take pokud se tomu chce (tak 1 x za
deset zapnuti napajeni) to funguje naprosto korektne. Podle me v programu
chyba neni.

> Vyhrabal jsem svuj prvni priklad programu na PIC16F84 , pokud chcete ,
mohu
> vam ho poslat. ???
> LCD displej je pripojen na port B , ridici signaly jsou na portu A (viz
> prilozim). Velice primitivni priklad, ktery funguje ...

Dik, snad to z toho pochopim asembler PIC moc neznam.

> Nesmyslne kombinace bodu jsou dany tim, ze se asi odvolavate nahodne i na
> pamet CGRAM. (uzivatelska pamet, kde je mozne si definovat svoje vlastni
> paznaky). Takze je videt ze mate problem v komunikaci...
> Cekacimi casy to nebude, bude to spis o nastaveni adresy ukazatele , a
> hlavne o spravnem postupu inicializace.

Asi je to spatna inicializace, protoze display se nevzpamatuje ani kdyz
necham pripojene napajeni a rucne provedu reset procesoru. Podle signalu na
portech se reset procesoru jednoznacne provede a program bezi od zacatku,
ale display nic. Muzete mi prosim napsat spravnou sekvenci pro inicializaci
(povely a casove prodlevy?) Proc se povel 30h (function set) opakuje 3x? Bit
enable mam v 1 vzdy 1 us (oscilator na 24 MHz a setb enable, nop, clr
enable, nop). Staci to?
CGRAM vubec nepouzivam (vedomne), zobrazuji jen standardni znaky. Nechapu
take jak display dokaze, ze nekdy se zobrazuji sede (ne cerne nebo bile)
obdelnicky v miste znaku. Pokud ale naskoci, jsou znaky OK.

> KPR

Dekuji
Martin Zaruba