Casopisy na CD

Patrik AUGUSTIN augustin
Středa Březen 17 14:28:07 CET 2004

s tim bych docela oponoval .Mam znameho ktery mel kapelu a svoje pisnicky ,
ale musel napsat na osu ze si svoje prava bude zastupovat sam sepsat
pisnicky dat je k notari a podobne.Tak co si o tom ma normalni clovek myslet
:-))))

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz]On
Behalf Of Petr Vasek
Sent: Thursday, February 14, 2002 9:03 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: RE: Casopisy na CD

At 18:43 13.2.2002 +0100, you wrote:
>BTW, nevite nekdo jak mohu inkasovat ty poplatky co vsichni
>platime z kopirek atd. Ja bych neco jiste uvital a mozna by se
>i naslo za co - vono napsat denne par set az par tisic radku
>a nebyt autorem jde dost tezko :))).

Mam kamarady mezi muzikantama a OSA je opravdu pekne vymyslena organizace.
Nejsem pravnik, ale troufam si tvrdit, ze skutecne
v teto zemi zastupuje i programatory, takze by mela
byt alespon teoreticka sance se domahat sveho prava.

Jak to funguje:
OSA zastupuje vsechny umelce bez vyjimky a neni mozne
aby se umelec nechal zastupovat nekym jinym nez OSA.
(Zakonem definovany monopol).

Pokud si vezmu napr. kytaru a u taboraku zahraju par
pisnicek (i vlastnich), je to verejna produkce a jsem
povinen sepsat kdy, kde, co jsem hral s uvedenim autora,
vypocitam si poplatek a ten zaplatit ose.
Neverite, ze, ale vypada, ze to tak skutecne je.

Dale jako umelec se u osy musim zaregistrovat.
To samo o sobe nestaci, abych ziskal narok na poplatky
musim se jakymsi tajuplnym zpusobem kvalifikovat.
V principu je to asi tak, ze dolozim, ze v uplynulem
obdobi (rok) byly na poplatcich za moji tvorbu
odvedeny poplatky nejake vyse (dejme tomu 1,- MKc).

No a pak uz je to proste, jako kvalifikovany umelec
sepisu lejstro co se kde meho hralo, vznesu pozadavek
na poplatky a OSA zaplati.

Jako nekvalifikovany umelec nemam narok na nic.

No a vzhledem k tomu, ze jsou jiz odvedeny poplatky za nenahrane pasky, CD,
kazety, kopirky faxy... staci jen prinutit kopirovace aby hlasil co
nakopiroval, jake dilo jakeho autora.
Nahlasil totez i autorum, a muzem se jako programatori
vesele domahat svych prav. Poplatek je prece jiz uhrazen
v mediu.

Pokud to nedelame, ziskava osa jen dalsi volne penize,
pro svuj dalsi blahodarny rozkvet.

Masinka

---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Verze: 6.0.309 / Virová báze: 170 - datum vydání: 17.12.2001