dioda

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 14:27:47 CET 2004

Dobr? den,

> Ale to je prece vse zbytecne. Kazda dioda ma svuj vlastni vnitrni odpor.
Pokud se zvedne
> proud jednou konkretni diodou, zvedne se na ni take napeti a tim se opet
> proud snizi. Tim automaticky dochazi k vyrovnavani proudu mezi
jednotlivymi diodami.

> Prosim ? :)
> vysvetlete mi v tom pripade, jak se pri konstatnim odporu a
> zvysovani napeti muze proud snizovat ? :)))
> je to prave obracene a to je dukaz toho, ze tam ty seriove
> odpory musi byt

prvn? diskutuj?c? rekl, ?e kdy? se zv??? napet? na diode (tedy napet? -
?bytek v propustn?m smeru), to skutecne mu?e vyvolat pokles proudu v obvodu.
?bytek na diode roste cca 7 a? 10mV na ?C a pri velk?ch proudech doch?z? k
v?konov?mu (tepeln?mu) pret??en? cipu. Pri n?rustu teploty o 50?C mu?e
?bytek napet? narust a? o 0,5V co? se zd? zanedbateln?, ale pri proudu napr.
50A u? to d? dost tepla. N?vrh v?konov?ho usmernovace je pomerne slo?it? vec
pokud se to skutecne udel? profesion?lne vcene n?vrhu chlazen?, prepetov?ch
ochran, ochran proti vnucen?mu napet?..........

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jatecn? 847
415 01 TEPLICE