Odleptani nerezu

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 14:26:47 CET 2004

>Z nejakeho levneho, ona totiz taky ubyva, a volba materialu tomu stejne
>nezabrani. U stroje na "vykrajovani" z plechu se pouziva tenky mosazny drat,
>ktery se pomalu pretaci na odpadni civku. Takze to reze podobne jako pasova
>pila. No a ten odpadni drat je tensi a ma elipsovity prurez.

Nepochybne jde o dva ruzne principy. V destilovane vode nebo v oleji dochazi k 'rozprasovani' materialu dopadem urychlenych elektronu. Slysel jsem i termin vyjiskrovani.

Jestlize nekdo zminoval pouziti slane vody, tady dochazi k anodickemu rozpousteni materialu, k elektrochemickemu obrabeni. Tak se daji zpracovavat i materialy velice pevne, ktere mechanickemu opracovani uspesne vzdoruji, pritom dosazitelna presnost je vysoka, ale elektrolyt se musi pumpovat do sterbiny mezi katodou a anodou, aby odplavoval produkty reakce a zajistoval rovnocenne podminky pro celou obrabenou plochu.

J. Hanzal