Re(2x): dioda

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 14:26:20 CET 2004

Jsem trochu alergicky na to, kdyz se pise o dobe otevreni diody. Az mi nekdo
ukaze diodu, na ktere napeti v okamziku nabehu proudu vyskoci a pak spadne,
zacnu se nad sebou zamyslet. Zatim jediny efekt co znam je ten, ze prvni
proud ktery diodou protece, nabiji kapacitu prechodu a jak se postupne
zvetsuje podil "vodiveho" proudu, napeti roste na ustalenou hodnotu. Kdyz se
napeti blizi k 0,6 V, prechod kapacitu rychle zvetsuje. Pri rozpinani to
dela vetsi efekty. Smer proudu se obrati a dioda se chova jako baterka s
napetim cca 0,4 V, nez se kapacita prechodu vybije. Jak se to utrhne od
kladneho napeti, kapacita prechodu prudce klesne a naproudena indukcnost
trafa udela napetovou spicku. Tak to aspon fungovalo za nasich mladych let a
zmenu fyzikalnich zakonu snad jeste parlament neodhlasoval.
Andel