Kondenzátory

AZE aze
Středa Březen 17 14:23:27 CET 2004

On Tue, 3 Dec 2002, Libor Kavan wrote:

> [...]
> vzdalenost cca.10m). Slave atmely potrebujou obcas poslat nejaka data do
> master Atmela a master obcas do slave. Slave mezi sebou komunikovat
> nepotrebujou. Moje reseni je takove,ze Master prepina smer seriaku na jeden
> nebo druhy slave a v nejake smycce bude porad zjistovat z jednoho i druheho
> slave jestli nemaji nejaka data. Slave je budou bufferovar a az se jich
> Master zepta,tak bud posle data nebo rekne,ze nic posilat nechce. Tim se
> vyresi to,ze nebudou kolize na seriaku,ale zase to bude zbytecne zatezovat
> Mastera neustalym komunikovanim po seriaku :-(

Co dat vsechny jako rovnocenne a pouzit jednoparovou sbernici. Kazdy
vysila i posloucha na jednom paru. Cili kazdy byte ktery vysle si zaroven
poslechne a porovna spravnost. Zacatek vysilani zacne vyslanim byte
kde 8 bitu tvori adresy 8 zarizeni, aktivni vzdy jen jeden bit, aktivni
adresova uroven je klidova uroven na lince. Pred zapocetim vysilani se
testuje stav linky - pokud uz tam vysila nekdo svoji ID pravdepodobne
linka nebude v klidovem stavu. Pokud se shodnou pri zacatku vysilani
dva a vice MCU navzajem, vynuluji si nebo nastavi adresove bity a po
odvysilani ID jej nevyposlechnou spravne - takze chyba. V takovem pripade
pockaji s vysilanim presne definovany cas - kdo ma mensi cislo ceka
mene (jako na vojne). Pokud ostatni procesory detekuji vysilani na
sbernici - bud pri pokusu zapocit vysilani nebo po prijeti ID bajtu
odlozi pripadne svoje planovane vysilani o cas ktery je potreba k vyslani
celeho telegramu. Po odvysilani celeho telegramu cekaji procesory pro
jistotu jeste kolizni cas podle cisla, pak nastava novy pokus o detekci
volne linky. Druhy odesilany byte muze byt adresa ciloveho zarizeni
kteremu jsou data urcena a dalsi byte jsou vlastni data, jako na ethernetu.