Atmely na jednom seriaku

Tom Mazouch mazouch
Středa Březen 17 14:23:27 CET 2004

Jiri Bezstarosti wrote:

> Kdyz uz jsme se tak rozjeli, tak jeste by slo udelat trojuhelnik,
> tedy zapojit 1->2->3->1.
>
> Tim staci vyslat z 1 do 2, ten se podiva zda je to pro nej a kdyz
> ne, tak to preposle do 3 - zbytek uz je asi jasny. Tam k zadne
> kolizi dojit nemuze, jen proste MCU ktery dostane data je
> preposle dale, kdyz nejsou pro nej.
>
> No a co je pro koho je uz otazkou protokolu :).
>
> --
> Jiri Bezstarosti
Delal jsem si (a stale delam) malou domaci sit na rizeni spotrebicu a
stal jsem pred podobnym problemem. Nakonec mi z toho vyslo, ze:
1) rizeny pristup (master prideluje slovo) vyzaduje mastera a prinasi
vyssi zatez. Ale neni to tak zly.
2) CSMA/CD - kazdy uzel musi monitorovat sbernici, nejlepe na bitove
urovni. Odeslat bajt a precist si ho zpet - to by na RS485 s dlouhejma
dratama taky nemuselo fungovat. Navic musi vsechny uzly zvladnout
zotaveni se z (treba i vicenasobne) kolize. To je celkem dost.
3) kruhova topologie - vyssi spotreba dratu a staci, aby se nekde neco
skublo a jde to CELY pod kytky. Navic pro sbernici jsou dostupny svaby,
pro kruh by musely byt jiny (nebo 2x tolik sbernicovejch).

Vyhralo 1).

  TomM