8051 ASM or C

Radek Pulpan hw
Středa Březen 17 14:23:24 CET 2004

Ja jsem taky drive psal jenom v ASM, ale cas , ktereho je v?dy malo me
naucil efektivneji vyuzivat C.

Myslim si, ze nen? nutne znat ASM kazdeho procesoru, ale jeho HW
strukturu. Pokud mate slusny C kompiler muzete psat programy stejne
efektivne jako v ASM a usetrite hodne a hodne casu laborovanim, kde jste
zapomel otestovat jaky priznak a co Vam kde preteklo p?i nasoben? atd.

Znate C a muzete psat soft pro jakykoliv procesor, kter? ma podporu C
kompilatoru.

Samozdrejmne pokud nepisete software, kter? je na hranici vykonosti
pouziteho procesoru. Ale kdy? se na to kouknete z praktickeho hlediska
kolik stoji hodina programatora, kter? se tim bude zabyvat tyden nebo
pouzijete radsi vykonejsi procesor a budete mit rezervu. Dejme tomu ze
vyrabite 50 ks vyrobku, vykonejsi procesor bude o 50 kc drazsi = 2500 kc
vyssi naklady na 50 ks vyrobku. Kolipak asi stoji 3 dny pr?ce
programatora?

Ja se sam priznam, ze radsi vezmu vykonejsi procesor , kter?
naprogramuju za chvilku, nez vymyslet algoritmy tak, abych n?co stihal a
n?co mi nekde neuteklo.

Ale to je muj soukromy nazor. Urcite se najde rada odpurcu, co reknou :
ten kdo nepise v ASM ten mrha systemovymi prostredky a nema vse pod
kontrolou.

Tak jsem si ulevil a jdu se zase trapit s programatorem od Holteku
(neprogramuje a neprogramuje, snad sem ho p?ed hodinou neodprask).

Radek