Autotransformatoir

Martin Záruba swz

From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, December 05, 2002 4:43 PM
Subject: Re: Autotransformatoir

> Tak jeste jednou - jak by jste hodnotil trafo s primarem 220V a 0.5A ?
> Jako 55W nebo jako 110W ?

> Jenze ono to neni o jadre ale o tloustce dratu. Je jasne ze to trafo 110W
> takhle zapojene bude prenaset jen 55W vykonu ale bude to muset byt 110W
> trafo (pokud se jedna o trafo) cili dimenzovane na proud primaru
> odpovidajici 110W.
>
> Jiny pripad by byl kdyby se jednalo o specialni autotrafo bez sekundarniho
> vinuti - tam by bylo mozne obsadit prostor sekundarniho vinuti tlustsim
> dratem primarniho vinuti a tak realizovat trafo pro 110W zateze na mensim
> [...]

V tom s Vami souhlasim. V me prvni odpovedi take najdete, ze pokud ma prurez
odpovidat proudu, je treba pouzit trafo na vetsi (max dvojnasobny) vykon nez
je treba. Jde skutecne o prurez vodicu ne o vykon jadra. Potrebny vykon
jadra bude polovicni, ale bylo by treba, aby prurez vinuti odpovidal pouziti
jako autotransformator.
Martin Zaruba