Demineralizace vody

Jiří Krul jKrul
Středa Březen 17 14:23:10 CET 2004

No tak jsem zase za vola, ja to nejak preziju, faktem je ze jsem ing zcela
necoho jineho a tak proti vam a vasi
ctyr devitkove vode relativne nemam sanci, ale v ramci osvety to zkusim.

Mam kamarada co pracuje ve FAB 30 ( tovarna AMD v Drazdanech ) a mam
novinarsky prukaz. Diky temto
vecem jsem se mohl podivat jak se dnes vyrabi moderni procesory.

A predstavte si oni si tam postavili velkou tovarnu na vodu, kterou podle
vas vubec nepotrebuji :-).
Dale maji pro pracovniky prichazejici do styku (teoretickeho) s jejich
nejcistsi technologickou  vodou zvlastni predpisy pro pripad kontaminace.
Predpisy zhruba odpovidaji predpisum pro poleptani kyselinou a protoze tomu
nikdo neveri maji i takovy dobry instruktazni filmik co se stane s pokozkou
vystavenou teto, podle vas neskodne, H2O. Nebudu to rozvadet, ale konci to
nejak tak -  silne zarudla pokozka obcas nejaky ten puchyr.
Na muj dotaz zda jde skunecne o H2O a jaka je cistota mi bylo zdeleno, ze
jde skutecne o H2O  a to "absolutne" bez primesi, stupen cistoty patri mezi
nezverejnovane technologicke informace. Nicmene vasi ctyr devitkovou vodu by
zrejme povazovali za nechutne svinstvo.

Nozna to jsou take "volove" a oblbuji lidi, takovymi nesmysly, a vy se opet
dobre pobavite, ale v kazdem pripade tyhle "volove" utratili cca
2.000.000.000 US$
a tak snad uplne blby nebudou.

Verit mi samozrejme muzete a nemusite, ale nebyl jsem jediny kdo FAB 30
navstivil a tak se muzete napriklad podivat na :

http://www.pcworld.cz/pcw.nsf/803b51c2f62427b9c1256a58004639f3/725135dc177de
d6ec1256b7900504216?OpenDocument

vice mene se tam rika to same,

tj. obrovska spotreba vody pri vyrobe IC  a toxicke ucinky takto ciste vody
na organisnus srovnatelne s kyselinou.

Mohl bych skoncit vasi vetou "zrejmne ani nevite jak se vyraby" nebo " a tak
se nezapojujte do debat",
ale kdyz s necim nesouhlasim tak nemusim autora jeste napadat.

 S pozdravem Ing.. Jiri Krul.

P.S.  Preji prijemnou zabavu. O chemii neco malo vim a o vyrobe IC toho vim
hodne.