Autoelektronika (we: 8051 a dva UARTY)
Matejcek Petr
konference
Středa Březen 17 14:23:03 CET 2004
mam trosku podobny problem nejspis take s ridici jednotkou (pro zmenu
OPEL ) ne ze bych z toho chtel delat nejakou super karu, ale byl bych
vdecny za to kdyby to vubec jezdilo :-((
uvedu priklad jedete, pred vama auto za volantem pomalejsi ridic, chcete
predjet, ale kdyz jste na urovni auta, ktere predjizdite zacne vam to
cukat a nemuzete se hnout. a najednou v protismeru dalsi auto proste
ztratite duveru k tomu co ridite.
uz jsem to mel v nekolika servisech a vzdy se stejnym vysledkem
fungovalo to tak mesic a pak to zaclo znova. v jednom mi tvrdili ze je
to prave ridici jednotkou, ale vymenit ji by bylo drazsi nez hodnota
toho auta.
dokazal by mi nekdo poradit ?
Prosil bych Pavla, kdyby mohl poskytnout nejake materialy o ridici
jednotce treba i k te honde at se mam aspon neceho chytit
diky
s pranim uspesneho dne P.M.
-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz] On
Behalf Of Bitovod
Sent: Thursday, December 12, 2002 6:58 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Autoelektronika (we: 8051 a dva UARTY)
Ted jsem se chytil zminky o autoelektronice, mate o tom nekdo presnejsi
predstavu? Docela rad bych se postoural v ridici jednotce Hondy
(jmenovite rada Prelude/Accord/Civic/CRX) a Honda -podle pomerne letmeho
seznameni- pouziva dva procesory v ECU, jeden, ktery ridi motor a
vsechno kolem, a druhy, ktery kontroluj, zda nebyla data v EPROM
modifikovana a snad je to i nejak chraneno kryptem... Ma nekdo nejake
blizsi info? Napriklad se hodne spatne schaneji schemata ECU, servisy to
meni kus za kus a vetsinou k tomu maji jen to, co ma byt kdy na
vystupech, pripadne co se ma objevit na pripojenem analyzeru :(
Mam vcelku jasnou predstavu o mapach, ktere je zapotrebi nacpat do te
EPROM (znamy tvori pres zimu jednu Hondu CRX jako showcar pro tuningove
srazy a amaterske okruhove zavody a moc rad by z 1.6 16V dostal neco
kolem 200k, v zakladu ma tusim kolem 90k a to uz se bez modifikace dat v
ECU neobejde, pricemz nejde ani o spotrebu motoru /mineno v litrech na
km/, ani o spotrebu motoru /mineno v kusech na akci/ )
Netusite nekdo, kam se obratit? Zatim mam spoustu teoretickych drobnosti
(prozatim dalsi z rady neuskutecnenych projektu v ramci dlouhe rady),
ale do jara bych chtel rozchodit ECU na stole, emulovat auto a trochu se
rejpat v ridici jednotce, takze kazda informace potesi...
Pavel
----- Original Message -----
From: "Ctirad Kone?n?" <ck@cbox.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, December 12, 2002 12:12 AM
Subject: Re: 8051 a dva UARTY
> Take je mozne pouzit 2 x 8051.
> Mel jsem v povedomi, ze treba v aute je i nekolik desitek kontroleru,
> ale nez jsem dosel k napadu pouzit 2 stejne na 1 desce trochu mi to
> trvalo. Stacilo rozdelit vnitrni stavy a vystupni signaly mezi
> kontrolery a
vstupni
> stavy si vzajemne predavat. Vysledek me jeste dlouho fascinoval. Dnes,
> kdy je cena mikrokontroleru casto nizsi nez cena stykoveho obvodu,
to
> muze byt vyhodne reseni. Navic vzajemna komunikace kontroleru se da
vytvorit
> podle vlastnich predstav a moznosti.
> Ctirad
>
> > To je napad, je videt, ze starnu a zapominam. Vzdyt ja kdysi pouzil
> > podobne reseni v diplomce jako UART k Z80.
> >
> > Vladimir
>
>
> > Tohle se tu resi casto. Mozna by mely vyvojari od Intela nebo od
> > Atmela cist HW konferenci :-)).
> >
> > Pokud je aplikace trochu "vetsiho charakteru", lez pouzit externi
> > UART, pouzivam TL16C452. Stoji neco malo pres 100 Kc, ma ho Ryston,
> > pokud byste potreboval jen 1 ci 2 ks, nejake tu vetsinou mame.
> > Vyhodou je, ze umoznuje nastavit vsechny mody, ktere lze nastavit v
> > PC. Nozickove a castecne i instrukcne je kompatibilni s TL16C552,
> > ktery ma i buffer, takze porad neobtezuje procesor.
> >
> > Pro male aplikace je to ale tezkopadne reseni.
> >
> > S pozdravem
> > Pavel Poucha
>
>
> > > Vazeni kolegove,
> > > mohl byste mi nekdo poradit dostupny 8051 se dvema seriovyma
> > > portama. Zapasim se softwarovym druhym UARTEM a nejak se mi to
> > > nedari.
> > >
> > > Dekuji
> > >
> > > Vladimir
>
>
>
Další informace o konferenci Hw-list