Instalace WIN98

Ing. Martin Plsek xplsek01

> Pro mne nema smysl delat program v C, ktery ma kenom nekolik set radku,
ale
> program ktery ma tisice radku. Prave u HITECH pro PIC jsem po 14 dnech
prace
> mi zacal stavkovat, kdyz jsem zaplnil 60% prog. pameti u F877. Daval mi
> zcela nesmyslme chyby. To mne od dalsiho pouzivani C dost odradilo.

Ja jsem pred nedavnem dokoncil jeden projekt v PICC pro 16F876 (neco pres 3k
radek), ktery zabira asi 98% pameti kodu i RAM. Akorat jsem musel ke konci
dost presvedcovat linker, aby dostal ten program do programovych stranek
PICu (kod jedne funkce nemuze prekrocit hranici stranky) - z toho pohledu je
dobre rozdelit kod do vetsiho poctu mensich funkci, coz je ale zase trosku
problem s pouze 8-urovnovym stackem... Obdobny problem je i pri rozmistovani
promennych (zejm. poli) do stranek, to je ovsem potreba rozmistit rucne.
Tyto problemy jsou dany architekturou PIC16, ktera neni k C kompilatoru moc
privetiva.

Jinak ja pouzivam C pro PIC docela hodne (spis skoro vyhradne) a preferuji
ho proti asm predevsim pro prehlednost kodu, portabilitu, moznost
snadnejsich uprav kodu a v neposledni rade moznost sdileni casti zdrojoveho
kodu mezi aplikaci na PIC a souvisejici aplikaci na PC - velice uzitecne
napr. pro sdileni hlavickovych souboru s popisem datovych struktur - pri
zmene formatu dat staci upravu zanest do kodu pouze na jednom miste a
prekompilovat... je to jednodussi a pritom je mensi pravdepodobnost
"rozsynchronizovani" formatu dat na PICu a na PC - zvlaste kdyz aplikaci na
PC pise nekdo jiny...

S pozdravem
Lukas Grepl, OK2WDT